פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מימין: ליעד דנציג, עידו ורדי, אוריאן חסן ויאיר דמס התלמידים שמפתחים פתרון חכם למניעת תקלות בדודי חימום מימין: ליעד דנציג, עידו ורדי, אוריאן חסן ויאיר דמס

תלמידי כיתה ט' באמית בר אילן נתניה מפתחים את הטרמוסטט החכם - שבב אלקטרוני המשדר בזמן אמת לאפליקציה נתונים על הדוד: כמה מים יש בדוד? מהי טמפרטורת המים בדוד? כמה חשמל הדוד צורך? 

מימין: ליעד דנציג, עידו ורדי, אוריאן חסן ויאיר דמס 

תלמידי כיתה ט' באמית בר אילן נתניה מפתחים טרמוסטט החכם - שבב אלקטרוני הממוקם על מערכת דוד השמש ומחובר ללוח הבקרה ולטרמוסטט. השבב משדר בזמן אמת לאפליקציה של הלקוח את כל הנתונים על הדוד: כמה מים יש בדוד, מה הטמפרטורה של המים בדוד, כמה חשמל הדוד צורך, וכו'. במידה והטרמוסטט תקול הוא שולח התראה בזמן אמת ללקוח והלקוח מפסיק מרחוק את פעולת הדוד.

התלמידים יאיר דמס, אוריאן חסן, עידו ורדי וליעד דנציג, מפתחים את האפליקציה במסגרת תחרות האקדמיה ליזמות של רשת אמית, כרישי אמית.

את התחרות יזם עו"ד יעקב מיכלין, בוגר אמית ומנכ"ל חברת ביו ליין שביקש לקדם את החינוך ליזמות בבתי הספר. מיכלין גם שפט בתחרות יחד עם הספורטאית יעל ארד, מנכ"ל YSCHOOL דניאל נחמיאס, פרופ' עודד שוסיוב ואשת ההי טק והיזמות חנה רדו.

בתחרות התנסו מאות תלמידים בהקמת מיזמים טכנולוגיים, חברתיים וחינוכיים והשתתפו בה 92 קבוצות מכל הארץ, מתוכן עשר קבוצות העפילו לגמר הגדול.

במסגרת התוכנית, התלמידים עברו הכשרה בתחומי היזמות, הטכנולוגיה, בשלבי בניית מיזם, התנסו בעבודה בצוותים ועבדו עם יותר מ-50 מנטורים ומומחים מהתעשייה.

עידו ורדי, תלמיד כיתה ט' וממפתחי הטרמוסטט "החלטנו לנסות ולפתור את בעית פיצוצי דודי השמש אחת ולתמיד. לפני כמה חודשים הלכתי ברחוב ופתאום ראיתי עשן גדול מבנין. שאלתי את אבי מה קרה שם, הוא הסביר לי שזו שריפה שפרצה בעקבות פיצוץ דוד שמש. החלטתי לחקור את העניין. גיליתי שזו בעיה שכיחה מאוד שיכולה לגרום למקרים של מוות. בכרישים ניתנה לנו ההזדמנות להתחיל ולהוציא את הרעיון שלנו מהכח אל הפועל".

שירן מולארי, המורה המלווה מתארת את העבודה: "זכינו שהתלמידים שלנו קיבלו את ההזדמנות להיחשף, לחוות ולטעום מעולם הסטארט-אפ. המפגשים היו מתומצתים, ממוקדים, מדויקים ומעשירים מאוד. מדהים לראות איך התלמידים נהנו מהחוויה. לאורך כל התהליך הם הפגינו יצירתיות, חריצות ועבודה במרץ. בטוחה שהחשיפה לעולם הסטארט-אפ דרך התכנית תיצרב להם כחוויה מכוננת שתשפיע על חייהם בעתיד".

אלי ניסנהולץ, מנהל אמית בר אילן נתניה: "תהליך הלמידה המשמעותי שעברו תלמידנו במהלך המסע שלהם היה מדהים. יצירתיות, חדוות למידה, חקר ועבודת צוות. גאים בהם מאוד!".
ד"ר אמנון אלדר מנכ"ל רשת אמית אמר כי התפיסה הינה להכין את התלמיד להיות מוכשר למיומנויות המאה ה-21 ולאפשר לו להתנסות בתהליכי יזמות וחשיבה מהעולם האמיתי. "אנחנו מאמינים בתלמידים והתוצרים היוצאים מהכלל מוכיחים זאת".