פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
גלעד אברהמוב גלעד אברהמוב מנתניה הוא חתן התנ"ך העולמי צילום: איציק בלניצקי

גלעד אברהמוב בן ה-17 מישיבת בני עקיבא בנתניה זכה בתידון התנ"ך העולמי לשנת 2021. ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר
"אני גאה בעובדה שתורה יצאה מנתניה ומברכת את הזוכה גלעד

צילום: איציק בלניצקי

גלעד אברהמוף בן ה-17 מישיבת בני עקיבא נתניה זכה בחידון התנ"ך בעולמי לנוער יהודי בשנת 2021 לאחר שגבר על 15 בני נוער אחרים מהארץ ומהתפוצות שהפגינו בקיאות בספר הספרים.

חידון התנ"ך העולמי לנוער התקיים היום (חמישי) בתיאטרון ירושלים, במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר החינוך, יואב גלנט, יו"ר הכנסת יריב לוין ומנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי. השנה עמד החידון בסימן שלום עולמי ומחבר השאלות לחידון הוא יואב שלוסברג

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר "אני גאה בעובדה שתורה יצאה מנתניה ומברכת את הזוכה גלעד אברהמוף, תלמיד ישיבת בני עקיבא בנתניה ואת משפחתו היקרה על השקדנות והידע שגילה. את הנער המופלא הזה, אני מכירה מילדות וניבאו לו כבר אז גדולות. היתה לעיר זכות שגם המנחה, אבשלום קור, הינו תושב העיר היפה שלנו. יבורכו המשתתפים כולם מהארץ ומחו"ל על הקשר, המחוייבות והאדרת ספר הספרים".

שר החינוך יואב גלנט: ״ביום חגה של המדינה, יום העצמאות השבעים-ושלושה לתקומת ישראל, אנו זוכים כמיטב המסורת לשוּב ולצלול אל בין דפיו של הספר המופלא מכל. להתרגש מחוכמתו, להתפעם משפתו ולהתעמק בתובנותיו. מתמודדות ומתמודדי החידון, כולכם מושא להוקרה ולהערכה עבורנו. מָעיינות של ידע בלתי-נדלה, של סקרנות אין-קץ, של שקדנות ושל תבונה.

מכנה משותף מחבר בין כל אחד ואחת מכם: אהבתכם האמיתית לתנ״ך ובעיקר למה שהוא מייצג עבורנו - כפרטים וכעם. מכאן, מעל בימה זאת, אני מברך אתכם - משתתפי החידון מכל תפוצות ישראל. אני מקווה כי נזכה בעתיד לראות גם אתכם בונים את ביתכם איתנו, בישראל״.

מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי "השנה חידון התנ"ך מתקיים בסימן השלום ובימים אלה תפקידה של מערכת החינוך מקבל משנה תוקף, להמשיך ולפעול ללא לאות כדי לחבר בין כל חלקיה של החברה ולשמור על אחדותה. זהו צו חינוכי ומוסרי מהמעלה הראשונה. אני מבקש לברך אתכם הזוכים בחידון. עמלתם רבות כדי להגיע לרגע החשוב והמרגש הזה. חוויתם מסע מפרך ומתוח, אך בד בבד גם תהליך שהנחיל לכם ידע עצום וסל ערכים שישרתו אתכם לאורך שנים רבות. אני רוצה להביע את הערכתי בפני כל אחת ואחד מכם ולאחל לכם הצלחה בהמשך דרככם".