פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
בני הנוער מיוניסטרים במשרדי META בני נוער מנתניה פתחו מיזמים למען בטיחות ברשת בני הנוער מיוניסטרים במשרדי META

חברת Meta (לשעבר פייסבוק) בישראל ועמותת יוניסטרים משיקות שיתוף פעולה למען הבטיחות ברשת: בני ובנות נוער בכיתות ח' עד י' מנתניה יפתחו מיזמים העוסקים בבטיחות ברשת במסגרת תכנית היזמות של יוניסטרים, במטרה לתת מענה לתופעות ברשת אותן הם חווים כמו בריונות, אבטחה ופרטיות, מצוקות רגשיות ועוד 

בני הנוער מיוניסטרים במשרדי META

לצד התועלות האינסופיות שמאפשרת רשת האינטרנט נתקלים מדי יום בנות ובני נוער בכל העולם בפגיעות ובאירועים מורכבים ברשת האינטרנט. גם בישראל, אתגרי בטיחות ברשת בגילאים צעירים מהווים אתגר של ממש. לראייה, רק לאחרונה בוועדת ביטחון הפנים של הכנסת בראשות ח״כ מירב בן-ארי פרסם המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת נתונים על פעילותו ב-3 השנים האחרונות, מהם עולה כי יותר מ-32,000 פניות התקבלו במוקד 105, מתוכן כשליש עסקו בפגיעות על רקע מיני, 19% בבריונות וכ-10% באובדנות ופגיעה עצמית.

עמותת יוניסטרים, המכשירה בכל שנה אלפי בני ובנות נוער מהפריפריה ומכלל המגזרים בתכניות יזמות וחדשנות במטרה להעניק להם הזדמנות אמתית ושווה להצליח בחיים, השיקה יחד עם Meta (לשעבר פייסבוק) בישראל תכנית משותפת וראשונה מסוגה בישראל. במסגרתה, בני ובנות נוער מנתניה יקימו מיזמים חברתיים-עסקיים, העוסקים בבטיחות ברשת האינטרנט כדי להעלות את המודעות הציבורית לנושא ולהציע מענה לאתגרים הקיימים כיום בתחום, בדגש על הדור הצעיר. בין הנושאים בהם יתמקדו המיזמים של בני הנוער: מניעת בריונות והטרדה; אבטחה ופרטיות; מענה למצוקות רגשיות; שימוש חיובי ברשת כדי לעודד תמיכה ושיתוף, ועוד.

בתכנית ישתתפו כ-120 תלמידים ותלמידות בכיתות ח-י והיא תתקיים ביישובים נשר, אריאל, נתיבות, אבו סנאן, נתניה, אשקלון ופרדס כץ. במסגרת הפעילות, יקימו וינהלו הנערים והנערות חברת סטארט-אפ על כל שלביה – החל מהקמת חברה סיעור המוחות וגיבוש הרעיון, דרך סקרי שוק, חלוקת התפקידים, כתיבת תכנית עסקית, שיווק ומכירות. את בני הנוער ילוו בהתנדבות בעלי תפקידים שונים מ-Meta בישראל, אשר יציידו את החניכים בידע העסקי והטכנולוגי העשיר שלהם ויהוו עבורם מנטורים אישיים. מטרת התכנית היא לאפשר למשתתפים הצעירים למצוא בעצמם פתרונות לבעיות שהם מכירים היטב מחייהם ונתקלים בהן באופן תדיר ברשת האינטרנט, וכך לתת להם הזדמנות לפתח מיזמים שיחוללו שינוי מהותי בעולם. חניכי התכנית ירכשו כלים ומיומנויות מעולמות היזמות והעסקים, שיסייעו להם לפתח את המיזמים שלהם ואף להשתלב בהצלחה בשוק בעתיד.

יפעת בכור, מנכ"לית יוניסטרים: "בנות ובני הנוער משתמשים באינטרנט שעות רבות במהלך היממה ונחשפים לתכנים רבים העשויים להיות פוגעניים, אלימים וקשים עבורם. יוניסטרים נוגעת באלפי בני נוער מידי שנה והחינוך לערבות הדדית ולאימפקט חיובי על הסביבה, הקהילה והחברה כולה, נמצאים בליבת הפעילות שלנו. היה לנו ברור שאנחנו חייבים, בעזרת חניכי יוניסטרים ובשיתוף פעולה עם Meta בישראל, לנסות ולסייע במציאת פתרונות המגיעים מבני הנוער עצמם ועוסקים בבטיחות ברשת בהיבטים שונים, גם במטרה להגביר את המודעות לנושא וליצור תחושת מסוגלות בקרב בני הנוער לשינוי המצב והסיטואציות המורכבות שהם וחבריהם נחשפים אליהם במציאות הדיגיטלית בה אנו חיים. אני רוצה להודות על ההתגייסות המדהימה של Meta בישראל לטובת הנושא ובטוחה ששיתוף הפעולה בינינו יוביל למיזמים מעניינים ופורצי דרך".

עדי סופר-תאני, מנכ"לית Meta בישראל: "אני מתרגשת לראות כל כך הרבה נערים ונערות שבוחרים ליזום ולפתח בעצמם מענה לנושאים שמטרידים אותם ברשת. הנושא של בטיחות קטינים ברשת מעסיק אותנו כל הזמן, והשיח בתחום מתקיים בדרך כלל בין מומחים ואנשי טכנולוגיה שהם לרוב מבוגרים שבוחנים את האתגר הזה מנקודת המבט שלהם. במסגרת שיתוף הפעולה המרגש עם עמותת יוניסטרים, אנחנו מלווים נערות ונערים מבריקים שמקימים במו ידיהם סטארטאפ מקצה לקצה, בנושא שאף אחד לא מכיר טוב מהם, מתוך אמונה שלצעירים היום יש נקודת מבט שחייבת לבוא לידי ביטוי בחשיבה על הנושא, ומעמידים לרשותם את כל ההכוונה, הכלים והתמיכה שיצטרכו. Meta מחויבת לקידום הבטיחות ברשת, ותמשיך להקשיב ולעבוד כתף אל כתף עם הורים, חוקרים, מומחים מהחברה האזרחית וכמובן בני נוער - כדי לייצר סביבה בטוחה, מכילה ונגישה לכולם".