פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
שלהבות חב"ד בנתניה שלהבות חב"ד בנתניה מציינים את יום השפה העברית שלהבות חב"ד בנתניה

לקראת יום השפה העברית– בית הספר שלהבות בנתניה מציין במשך שבוע שלם את יום השפה במגוון פעילויות ובכלל האינטליגנציות, כאשר כל תחנה נוגעת לשפה העברית ומשולבת בה אינטליגנציה אחרת

שלהבות חב"ד בנתניה

האינטליגנציה הלשונית, הבולטת במאורע זה, הינה אחת מתוך שמונה האינטליגנציות שלהם. שציין החוקר הווארד גרדנר, והיא כוללת את היכולת להבין ולהשתמש ולפתור בעיות בשפה המדוברת והכתובה. כמו כן האינטליגנציה הלשונית מתבטאת ביכולת הבעה גבוהה הכוללת שימוש אפקטיבי באמצעות דיבור או המילה הכתובה, כמו גם מראה ללימוד לשונות זרות. בין אנשי האינטליגנציה הלשונית נמנים - סופרים, משוררים, עורכי דין.
השנה שמו בביה"ס שלהבות חב"ד דגש על התוכן שמועבר לילדים, ומבין הפעילויות המגוונות שהועברו לתלמידים – כל תלמיד יכין הסכת (פודקאסט) על קטע קריאה או המלצה לספר, מקליטים את ההסכת ומקבלים שטר הפתעה. ובנוסף- משימות על "מילת היום", "משחוק" (למידה באמצעות משחק)- משחקי שפה – יום שכולו מוקדש למשימות לשוניות.
התלמידים שאצלם בולטת האינטליגנציה הלשונית – המכונים "הלשוניים" – ייצרו יחד עם צוות המורות המובילות עלון ייחודי שייצא לרגל שבוע השפה עם פינה שתכתב על ידי כל תלמיד. כי בשלהבות כל תלמיד מאיר באמצעות החוזקה שלו.
בתי הספר שלהבות-חב"ד הוקמו במיוחד עבור ילדי העתיד של המאה ה-21, והלימודים בו מושתתים על פעילות חווייתית, עם דגש על מתן מקום אישי לכל ילד בתהליך הלמידה בהתאם לאופיו ומתבסס על שיטת 8 האינטליגנציות, המעצימה את הילדים ומאפשרת לכל ילד להבליט את החוזקה שלו.
מנהלת בית הספר, גב' גאולה לאיינס: "אני מאמינה כי השילוב בין הידע לבין משחוק, טכנולוגיה, התנסות, וחוויה יוצר חיבור ולמידה משמעותית ורלוונטית ומקנה לתלמידים כלים שמסייעים להם במגוון תחומים. גאה בתלמידינו הצעירים שמשתמשים בביטויי לשון במשלב גבוה ומציגים בגאווה את תוצרי הלמידה שלהם וספרי קריאה חדשים שרכשו בעקבות חגיגות השפה העברית בבית הספר".
יסכה אליצור, מובילת פרויקט שלהבות חב"ד בארץ: "האינטליגנציה הלשונית היא זו הבולטת בכלל הלמידה בבתי הספר היסודיים. שילוב של אינטליגנציות נוספות בתהליך רכישת השפה יכול לסייע לתלמידים החזקים באינטליגנציות אחרות, כמו מוזיקה ותנועה, להתחבר מתוך המקום האישי שלהם לנושאים לשוניים. דווקא ביום המוקדש לשפה אנחנו כאן כדי להגיד – כל תלמיד יכול להתחבר לשפה מתוך החוזקות שלו!"