פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מתן סלמה פעולה מרגשת של תלמיד כתה ג' למען ציבור העיוורים בנתניה מתן סלמה

מתן סלמה מבית הספר חיים חפר בחר בנושא עיוורון לעבודת החקר שלו, אבל לא דמיין שרגע אחרי יפגוש את המציאות בשטח. כשהבחין במדרכה שאינה נגישה לעיוורים בשכונת מגוריו, פנה בכתב לראש העירייה ובעקבות בקשתו התקלה תוקנה במהירות. "כיף לראות שתיקנו את המדרכות ומעברי החצייה. זה יכול לעזור לאנשים וילדים שאינם רואים טוב", הוא אומר 

ט

מתן סלמה 

זה סיפור על ילד אמביציוזי במיוחד שבזכות רגישותו וערנותו הצליח להשפיע על איכות חייהם של רבים מתושבי נתניה. ההתחלה לא בישרה על הבאות, כשתלמידי כתה ג' בבית הספר חיים חפר בשכונת עיר ימים בעיר, התבקשו להכין עבודת חקר. אחד מהם, מתן סלמה, שהתקשה לבחור נושא, החליט לבסוף לכתוב על עיוורון במסגרת הנושא הכיתתי על נגישות ורגישות.

התפנית בעלילה הגיעה לאחר אותה עבודת חקר, עת טייל בשכונת מגוריו ושם לב לבעיית נגישות חוזרת, כאשר הסימנים על המדרכה לא היו כפי שלמד שהם צריכים להיות, והבין כי המדרכות אינן נגישות לציבור העיוורים ואף עלולות לסכן את חייהם.

מתן היה מוטרד מהעניין, ולאחר התייעצות עם הוריו ומורתו, הוחלט כי יפנה בכתב לראש העירייה בנושא. "בשביל עבודת החקר שלי לשיעור שפה בבית הספר חיים חפר, טיילתי בשכונה שאני גר בה - שכונת עיר ימים", כתב מתן. "בטיול שלי בשכונה צילמתי את הנגישות לבעלי עיוורון ליד מעברי חצייה, וגיליתי וגם צילמתי מספר מקומות שבהם לא שמו לבנים מתאימות. זה עלול להיות מאוד מסוכן ועיוור יכול למות מזה. הייתי שמח אם תוכלי להגיד לעובדים שלך לתקן את התקלות בשכונה ליד מעברי חצייה".

בקושי שבועיים חלפו, ולשמחתו גילה שבעירייה לקחו את בקשתו ברצינות, ופעלו לתיקון הליקויים ולהנגשת המדרכות לציבור העיוורים. מתן למד שיעור חשוב מאין כמוהו על חשיבותם של כוח רצון, אחריות חברתית וראיית האחר, ואילו הוריו הודו לאנשי בית הספר על חוויית למידה משמעותית ומרגשת, כמו גם לעירייה שלקחה את הנושא לתשומת ליבה ופעלה במהירות לתיקון המצב.

פעילות קהילתית - פעולה מרגשת של תלמיד כתה ג' למען ציבור העיוורים בנתניה
ט

המדרכה שתוקנה 

ומתן, מה הוא אומר? "עברתי במקום כמעט כל יום ולא ידעתי שזה לא מונגש לבעלי עיוורון. לאחר הפרויקט, פתאום הסתכלתי על מעברי חצייה, שמתי לב ושלחתי מכתב לראש העיר. כיף לראות שתקנו את המדרכות ומעברי החצייה. זה יכול לעזור לאנשים וילדים שאינם רואים טוב".