פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מצעד הגאווה גאווה עירונית: נתניה במקום השמיני במדד הגאווה ברשויות המקומיות מצעד הגאווה

המדד, שנערך על ידי האגודה למען הלהט"ב בישראל, מלמד על שיפור ניכר בנתניה, שדורגה אשתקד רק במקום ה-13. סגנית ראש העיר, שירי חגואל סיידון: "הדבר המצביע על הדרך התהליכית והחינוכית שעושה נתניה בקבלת האחר"

נתניה מקום 8 במדד הגאווה 

בעבר הלא רחוק עלו לא מעט מחאות בכל הנוגע למצעד הגאווה בנתניה והשלכותיו על הציבור בעיר, כשאחד האירועים הזכורים הוא השחתת שלטי פרסום למצעד לפני כשנה. השבוע התברר שנתניה נמצאת במגמת שיפור משמעותית בנושא, עם פרסום מדד הגאווה ברשויות המקומיות, שנערך מדי שנה על ידי האגודה למען הלהט"ב בישראל. על פי הדירוג, נתניה נמצאת במקום השמיני והמכובד, זינוק משמעותי מהמקום ה-13 אשתקד.
בהקשר זה יש לציין כי חודש הגאווה מצוין בעיר במגוון רחב של אירועים, שיתקיימו תחת אגף הנוער וצעירים אותו מובילה מ"מ וסגנית ראש העיר, עו"ד שירי חגואל סיידון, יחד עם צוות אגף נוער וצעירים. האירועים כוללים סדנאות, מופעים והרצאות, כגון הרצאה על צבא ומגדר עם הקצין הטרנס הראשון בצה"ל, סדנת קינוחים לחג השבועות עם כוכבת דראג ומשתתפת בייק אוף ישראל, מופע סטנדטאפ של חבר הקהילה נדב שוורץ, שעת סיפור ועוד, כאשר האירוע המרכזי יהיה פיקניק משפחות גאות ססגוני שהפך למסורת עירונית.
"מדד הגאווה ברשויות המקומיות שהוגש לנשיא המדינה דירג את נתניה שמינית ומדובר בשיפור משמעותי לעיר שלנו", מתגאה שירי חגואל סיידון בשיחה עם 'נתניה נט'. "הדבר מצביע על הדרך התהליכית והחינוכית שעושה נתניה בקבלת האחר. עשינו כברת דרך ועדיין יש לנו דרך לעשות, אבל אנחנו כל הזמן בתנועה ובמגמת התקדמות וזה מאוד חשוב מבחינתי. אני יודעת שמצעד הגאווה הוא נושא חשוב מאוד עבור הקהילה וגם בנושא הזה, לקחתי על עצמי לעזור ולקדם את המצעד מאחר שהוא מהווה ביטוי וסמל לקהילה הגאה בעיר".
עוד הוסיפה חגואל סיידון כי "בשנים האחרונות ארגנו חברי הקהילה הגאה בעיר את המצעד והם עשו הכל בצורה מכובדת וללא פרובוקציות. אני סומכת על הציבור בעיר ועל הסובלנות והיכולת לכבד כל אדם באשר הוא. כעיר הטרוגנית, נתניה חרטה על דגלה את ערך הסובלנות, הכבוד ההדדי וקבלת האחר באשר הוא בלב פתוח וחפץ ללא הבדלי דת, גזע ומין".
בראייה רחבה יותר, עדכנה סגנית ראש העיר כי בימים אלה, בשיתוף עם המשרד לשוויון חברתי, נערך שאלון מיפוי צרכים בקרב קהילת הלהט"ב בעיר במטרה לדייק את המענים לצרכיהם השונים והמגוונים.
"אנו מזמינים את קהילת הלהט"ב בעיר ובני משפחותיהם להשתתף בסקר האנונימי על מנת שנוכל להמשיך לקדם את האינטרסים של הקהילה בעיר", מסכמת חגואל סיידון. "העירייה רואה חשיבות רבה בהענקת תחושת ביטחון לקהילת הלהט"ב ומגנה בכל תוקף פגיעה בכל סמל או פרסום של הקהילה בעיר".