פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
ד"ר גלית שאול עידוד התמודדות נשים לראשות רשות מקומית או מועצה אזורית ד"ר גלית שאול

ראש המועצה האזורית עמק חפר וראש עיריית נתניה פנו יחד עם 13 ראשי רשויות במכתב אל חברי ועדת השרים לענייני חקיקה וביקשו את תמיכתם בתיקון להצעת חוק הרשויות המקומיות בנושא הגברת עידוד התמודדות נשים לראשות רשות מקומית או מועצה אזורית

ד"ר גלית שאול

15 ראשות רשויות מקומיות, המהוות כ-6% מכלל העומדים בראש רשות מקומית, פנו במכתב אל חברות וחברי ועדת השרים לענייני חקיקה וביקשו את תמיכתם בתיקון להצעת חוק הרשויות המקומיות החשובה, בנושא הגברת עידוד התמודדות נשים לראשות רשות מקומית או מועצה אזורית. בין החתומות על המכתב גם ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר וראש מועצת עמק חפר ד"ר גלית שאול
הוועדה הודיעה כי היא תתמוך בהצעת החוק.

עד היום, כשלושים נשים בלבד כיהנו כראשות רשויות בישראל, בשל קשיים ייחודיים שניצבים בפני נשים בזירה המוניציפלית- קשיים אותם חוו באופן אישי גם ראשות הרשויות המקומיות שחתמו על המכתב, שהתמודדו על תפקידן.

כפי שמצוין בנוסח הצעת החוק, אחד מהחסמים הבולטים העומדים בפני נשים הינו החשש מפני הסיכון הכרוך בהשקעת סכומי כסף לא מבוטלים הנדרשים להתמודדות לבחירות בשלטון המקומי, תוך ידיעה שיש סיכוי רב שלא ישובו. לאור כך, התיקון להצעת החוק שבנדון, הקובע כי אישה המתמודדת לראשות רשות מקומית או מועצה אזורית, גם אם תזכה באחוזים נמוכים יותר מתוך הקולות- עדיין תזכה להחזר מימון כקבוע בחוק, מהותי והכרחי לטובת עידוד נשים להתמודד בבחירות בשלטון המקומי.

שילוב נשים בתפקידי מפתח בזירה הלאומית והציבורית הוכיח כמהותי וחשוב, על מנת להבטיח שמגוון דעות וקולות יזכה בזכות שווה להוביל ולהנהיג את הציבור, וכן מהווה דוגמא ציבורית מהמעלה הראשונה.

ראשת מועצת עמק חפר ד"ר גלית שאול, מיוזמות המכתב שנשלח לחברות וחברי ועדת השרים לענייני חקיקה "חברותיי ואני מאמינות כי חלק מתפקידנו כמנהיגות הוא לאפשר לנשים נוספות להגיע לעמדות ההשפעה ולהביאן לשורה הראשונה בה יכריזו 'אחרי'. בחברה שבה למרבה הצער, אין עדיין שוויון מלא בין גברים לנשים- תפקידה וחובתה של המדינה לאפשר העדפה.

אני מאמינה כי ככל שירבו נשים העומדות בראש רשויות מקומיות, כך יהפוך הדבר טבעי ואפשרי יותר עבור ילדות ונערות לחלום אותו, ויאפשר לילדים ונערים צעירים לקבל נשים הנמצאות בעמדות מפתח כדבר טבעי ולא כיוצא מן הכלל.
היום אנו נושאות עיניים לכנסת ומקוות שהצעת החוק החשובה הזאת תעבור בקריאה טרומית במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב".