פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
עמותת עמך נתניה - שבוע הספר בעידן הסמארטפון עמותת עמך

ניצולי השואה של עמותת "עמך" לומדים להשתמש בסמארטפונים בשבוע הספר

קורס סמארטפון 

בזמן שאלפים רבים של ישראלים, מקטן עד גדול, הציפו השבוע את דוכני הספרים ברחבי הארץ במסגרת אירועי שבוע הספר, דווקא בני גיל הזהב - ניצולי השואה הפועלים בעמותת "עמך", בחרו להקדיש את השבוע לטכנולוגיה, וקיבלו קורס מזורז בצילום בטלפונים חכמים
מי מאיתנו לא ניסה לפחות פעם אחת ללמד את סבא וסבתא להשתמש בטלפון החכם שלהם, בעוד שהם מצידם הפצירו בנו, בפעם המי יועד כמה, לפתוח איזה ספר. השבוע, דווקא בשבוע הספר, נדמה היה שבסניף של עמותת "עמך" בנתניה, חלוקת התפקידים מתהפכת.
"חלק לא מבוטל מהתקשורת הבינאישית מתבצעת היום דרך הטלפונים שלנו, וביתר שאת בשנים האחרונות מאז שהטלפונים החכמים השתלטו על חיינו", מספרת לאה שמעוני, רכזת המועדון של עמותת "עמך" בנתניה. "לא אחת, חוסר האוריינות הדיגיטלי של בני הדור השלישי מונע מהם לקחת חלק פעיל בתקשורת השוטפת עם בני המשפחה וזה מורגש, ולכן לנו ב'עמך' חשוב לתת להם גם את הכלים האלה ככל שאנחנו יכולים".
מי שיעבירו לניצולי השואה את ההדרכה על שימוש במצלמה ובשאר היישומים של הטלפונים החכמים הם מתנדבים מארגון 'הג'וינט', הפועלים בקהילות שונות בחברה. לדברי ד"ר ענת טרנר, מנהלת מועדון "עמך" בנתניה והשרון, "הפער הבין-דורי מורגש במישור הטכנולוגי וניצולי השואה רוצים ללמוד, כדי לא להישאר מאחור. השימוש בטכנולוגיה הזו הוא לא דבר אינטואיטיבי עבור בני הדור הזה, ואולי דווקא מהסיבה הזו הפעילות הזו ריגשה אותם יותר מאשר שבוע הספר".