פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: רן אליהו שת"פ בין קרן נתניה ופדרציית ניו יורק לפליטים ועולים מאוקראינה צילום: רן אליהו

במסגרת ביקור נציגי הפדרציה של ניו יורק ה-UJA בנתניה וראש העיר, מרים פיירברג-איכר ביום שלישי האחרון, תרמה הפדרציה לפליטים ועולים חדשים מאוקראינה כמיליון שקלים באמצעות קרן נתניה לטובת פעילות, סיוע, טיפול והצטיידות בביתם החדש – נתניה 

צילום: רן אליהו 

הביקור נערך במהלך פעילות במרחב הלימודי שברחוב נורוק בעיר, שם לומדים כ-30 ילדים בגילאי גן, ילדי פליטים שמקבלים גם ארוחת בוקר וצהרים ופעילות יומיומית, 5 ימים בשבוע בלווי צוות של מדריכות ומורות הדוברות רוסית או אוקראינית.

במקום פועל גם מחסן ביגוד, הנעלה, מוצרי הגיינה וציוד נוסף, שאליו מגיעים הפליטים לקבל או לקחת חפצים נצרכים. את הציוד מנהלים ומחלקים מתנדבים מטעם אגף הקליטה העירוני והקהילה האוקראינית.

לאחר מכן ביקרו אנשי הקרן בפעילות חווייתית של ילדים יוצאי אוקראינה פליטים ועולים שמתקיימת באולפן הבינלאומי, כולל בפעילות זומבה, אמנות לחימה וסדנת בלונים.

במהלך הפעילות נפגשו אנשי הקרן עם אמהות ועם ילדים פליטים ושמעו את סיפוריהם המרגשים, תוך שהם מבטיחים לסייע בצרכים כמו ביטוח רפואי, טיפולים, ביגוד, הנעלה ומזון לפי הצורך.

עוד לקחו חלק בביקור, סגנית ראש העיר הממונה על הקליטה ליאורה לוי, סמנכ"לית העירייה חיה שניידר, מנהל אגף הקליטה ג'ורג' דובין, מנכ"ל המשרד הישראלי של פדרציית ניו יורק איציק שמולי, מנהלת תכנון בכירה בפדרציית ניו יורק ד"ר יעל ישראל-כהן ומנהלת פרויקטים מיוחדים בפדרציית ניו יורק חנה שלייגר.
נציגי הפדרציה התרשמו מהפעילות הרבה והעניפה שמשקיעה העירייה בסיוע לעולים ולפליטים והודו על כך.