פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית

במסגרת הפיילוט מוקמות בימים אלה 3 תחנות האכלה לחתולים, בהן יחולק אוכל יבש להולכים על ארבע, כאשר חלק מחברות ייצור מזון החתולים כבר הביעו ענין לקחת חלק בפרויקט. 

תחנות ההאכלה ממוקמות בגן ציבורי ברמת פולג, בירידה לחוף ובסמיכות לטיילת, והדעות בקרב התושבים, כצפוי, חלוקות. זה לא צריך לקרות" אמרה שיר, בת 33 מרמת פולג, "יש יותר מידי חתולים בשכונות וזה מעודד ריבוי חתולים באזור. השכונה מלאה בחתולים ולא צריכים לעודד זאת."

עידן, בן 45 תושב רמת פולג, מביע דעה הפוכה. "ברמת פולג יש עשרות חתולים שכל עוד הם כאן, מישהו צריך לדאוג להם, "אני חושב שבמקביל לזה העירייה צריכה לדאוג לעיקור החתולים, אבל כל עוד הם פה, צריכים לדאוג להם לאוכל."

"פרויקט האכלה הוא פרויקט נהדר והלוואי שמשלוש פינות בעיר נתניה, הפרויקט יגדל לפינות רבות יותר וזאת בניסיון לעשות סדר במקום בו מאכילים חתולי רחוב", הוסיפה נטי דהן, בת 40. "במשך השנים יש יותר ויותר תושבים שמאכילים חתולי רחוב ואני ביניהם. ההאכלה תימשך בין אם יהיו פינות האכלה או לא. יחד עם זאת, אני מודעת לזה שיש תושבים שלא רואים זאת בעין יפה ודווקא בגלל זה, הפרויקט עשוי 'לפתור' את המלחמות הבלתי פוסקות בין המאכילים לשאר התושבים. החתולים יצאו מתחומי הבנין וכך ימנע הלכלוך בבניינים".

נטי מוסיפה בקשה לקבלת האוכל מהעירייה, ומהציבור היא מבקשת להאכיל את החתולים באוכל יבש בלבד, על מנת למנוע ריחות לא נעימים. 

תחנות ההאכלה הוקמו על ידי עיריית נתניה, באמצעות מינהל פיקוח ואכיפה, בעקבות פיילוט מוצלח שהתבצע בערים אחרות על ידי השרות הוטרינרי, בהתאם להמלצות המשרד להגנת הסביבה. בנוסף, בהתאם להמלצות אלו, אישר השנה מנכ"ל העירייה, אבי בן חמו, תקציב של כ- 100 אלף ₪ לטובת מבצע עיקור וסירוס חתולים.