פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מעניקים קצב לחיים קצב לחיים: על יריד הגרדרובה של בני הנוער הגרדרובה| צילום: מאיר מועלם
עמותת קצב לחיים, הפועלת למען בני הנוער בעיר, קיימה יריד בגדים יד שנייה בשם 'גרדרובה' שזכה להצלחה מסחררת וכלל מאות משתתפים. חבר העמותה ומיוזמי היריד, עדן קהלני: "חשוב לי לתת הזדמנות שניה לבני נוער שקשה להם 
השבוע נערך אירוע ראשון מסוגו בנתניה העונה לשם 'גרדרובה' 
יריד בגדים יד שניה במחירים נוחים ושווים לכל כיס– החל מ-10-20 ש"ח לחולצות ועד 40 ש"ח לג'ינסים. אגב, חלק מהבגדים שהיו במצב מצוין אף נתרמו ע"י חנויות והגיעו כחדשים עם הטיקטים. מאות המשתתפים הגיעו ל'גג' ברחוב שטמפפר 4 בעיר, (ארגון 'הגג' פועל גם הוא לקידום הנוער בתמיכת העירייה) וזכו לכיבוד עשיר בדמות סנדוויצ'ים, בורקסים, פירות ושתייה, ונהנו גם ממוסיקה טובה, שעה שהתחדשו בבגדים מכל הסוגים.  

מריקודים ועד גרפיטי

נשמע אולי טריוויאלי, אבל כדי להעריך את הפעילות, שווה לעשות היכרות עם עמותת 'קצב לחיים', המונה כ-15 צעירים ששמו להם למטרה לקדם את בני הנוער בעיר. תחילה, עוד בטרם הפכה לעמותה, החלו לקיים החברים מפגש שבועי בחפציבה ובנאות הרצל עבור בני נוער, בהשתתפות מפעיל חיצוני שהגיע בדרך כלל בהתנדבות – מריקודים, דרך קוסמות ועד גרפיטי. לאחר הפעילות נשארו החברים לשיח פתוח עם בני הנוער במטרה לשמש להם אוזן קשבת לכל בעיה. בהמשך, בשיטת חבר-מביא-חבר, מצאה עצמה הקבוצה עם מאות בני נוער, כשבמקביל הפעילות הפכה אינטנסיבית יותר.          
כשהבינו שהצליחו לגעת בכל כך הרבה בני נוער, החלו לחשוב ב'קצב לחיים' על דרכים לגיוס כספים, בין השאר במטרה לסייע לנוער במימון שיעורים פרטיים או קניית ציוד לבית הספר. בעידן הרשתות החברתיות החל תהליך הגיוס בעזרת פוסטים בפייסבוק, ובהמשך הוחלט לפני מספר חודשים על קיום הגרדרובה. אנשי 'קצב לחיים' פנו לנתנאל רוזמן, אחד הפעילים בארגון ה'גג', ובשיתוף פעולה אינטנסיבי, שכלל פגישה שבועית בת מספר שעות במשך תקופה ארוכה וחלוקת התפקידים עד הפרטים הקטנים ביותר, יצא בסופו של דבר האירוע אל הפועל בצורה הטובה ביותר.      

"לא ציפינו שיהיה כל כך מוצלח" 

עדן קהלני (23), תושב צפון נתניה, הוא חבר עמותת 'קצב לחיים', משקם נוער בסיכון ופעיל חברתית בעיר. הוא גם היה האיש שיזם את יריד הבגדים: "היה ארוע פשוט מדהים ולא ציפינו שהוא יהיה כל כך מוצלח", מספר קהלני. "היו מאות אנשים וגייסנו סכום נכבד. אגב, מלבד מכירת הבגדים עצמם הצבנו גם קופת תרומות – שנאסף בה סכום זהה לסך המכירות, כך שבעצם הכפלנו את הסכום שנאסף למען הנוער. אנשים תרמו בצורה מעוררת הערצה והיה מדהים ומרגש לראות את זה. אני רוצה להגיד תודה לכל מי שבא ותרם וכמובן לצוות המדהים שעבד קשה מאוד. בעקבות ההצלחה אנחנו מתכננים לקיים יריד דומה אחת לחודש-חודשיים. בנוסף יש לנו דף פייסבק שנקרא 'קצב לחיים' (בעברית) בו אפשר לעקוב אחרי הפעילות שלנו". 
כשנשאל איך הגיע לפעילות בעמותה, עונה קהלני בנימה אישית: "בעבר הייתי גם אני בחור בסיכון ובזכות איש טוב הפכתי למי שאני כיום. לכן, חשוב לי מאוד לתת הזדמנות שנייה לבני נוער שקשה להם, כדי שיוכלו לצאת ממצבים קשים ולהתחיל את החיים שלהם בצורה טובה יותר. המטרה העיקרית היא להצליח לעזור ולגעת בכמה שיותר אנשים".