פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
יום המעשים הטובים לא רק התנדבות – דרך חיים

למעלה מ-6000 פעילים נטלו חלק בכ-130 פרויקטים שונים בנתניה לרגל ים המעשים הטובים. חיה גוזלן, מנהלת המחלקה לחברה ונוער במנהל החינוך ובעמותה לחינוך בלתי פורמלי: "הרווח שלנו מהיום הזה הוא השינוי מהתנדבות לעשייה שוטפת"

יום המעשים הטובים שנערך השבוע הוא הרבה יותר מיום אחד עבור העיר נתניה. במשך חודשים ארוכים עמלו במחלקה לחברה ונוער ובעמותה לחינוך בלתי פורמלי ורקמו שיתופי פעולה עשירים ומגוונים למען הקהילה, החל מהשיטור העירני ועד גני הילדים.

 

במשך השבוע האחרון, יצאו למעלה מ-6000 מתנדבים ברחבי נתניה ועשו שלל מעשים טובים למען הקהילה בכ-130 פרויקטים – החל מסיוע לאוכלוסייה נזקקת ועד בניית אדניות פרחים עבור קשישים בבית גיל הזהב.
יצוין כי במחלקה מרכזים את יום המעשים הטובים בנתניה בשבע השנים האחרונות, ובשנים האחרונות החליטו לרתום לעשייה את הנוער המתנדב, שקיבל עליו בשמחה את העשייה למען הקהילה.

זוכרים את מיכל

אחד האירועים המרגשים ביום המעשים הטובים נערך לזכרה של מיכל בן-רעי ז"ל, חיילת בחיל האוויר שנהרגה בדמי ימיה ובעת מילוי תפקידה. מפגש בין הוריה השכולים, פאני ומשה, לבין ילדי גן ותלמידי שני בתי-ספר, שיחד חברו ביום המעשים הטובים להנציח את זכרה. מיכל למדה בבית-הספר היסודי 'בארי' ונתגלתה כבר אז כתלמידה מחוננת. היא בלטה בכישרונותיה הרבים והמגוונים מציור ושירה, ועד פיסול, ריקוד וספורט, ואף הפעילה כבר בכיתה ד' בבית-ספרה אגודת ילדים סולידרית שנקראה 'חברותא'.
אביה, משה, היה מורה לביולוגיה ולמדעים בבית-ספר 'שרת', וכיום מתנדב בגן 'חמנית', והוא אהוד וחביב על ילדי הגן. לאחרונה הגיע לספריה בבי"ס בארי יחד עם ילדי הגן ונחשף לאלבום שחובר לזכר בתו. התרגשותו הייתה גדולה, והדבר נגע לליבה של הגננת, אשר העלתה רעיון להנציח את בתו. ילדי הגן נרתמו בהתלהבות לרעיון, והחליטו לעשות מעשה טוב למען סב הגן שלהם: הם ציירו ציורים לזכרה של מיכל על קיר הכיתה בה למדה, ואף קיבלו סיוע מרגש מתלמידי בי"ס טשרניחובסקי.
הילדים אף זכו לחולצה מיוחדת, עליה הודפסה תמונתה של מיכל לצד סיסמת היום – 'כולם למען אחד ואחד למען כולם'. בסיום האירוע אף זכה האב משה לעוגה לרגל יום הולדתו וחגג במשותף עם הילדים.

פעילות קהילתית - לא רק התנדבות – דרך חיים

מתרגשים עם המתנדבים

"הפעילות של יום המעשים הטובים אמנם מוגדרת כיום אחד, אבל אנחנו מקיימים פעילות שנמשכת על פני שבוע שלם", מספרת חיה גוזלן, מנהלת המחלקה לחברה ונוער במנהל החינוך ובעמותה לחינוך בלתי פורמלי. "היו מעל 6000 מתנדבים שיצאו לפעילויות השונות וזכינו גם לעזרה גם לעזרה של חברות עסקיות וחיבור לגורמים נוספים. יצא לי לבקר בחלק מהמקומות כמו מעון אור לאוכלוסייה בוגרת עם צרכים מיוחדים, מרכז אתגר וגן אמונה, המפעיל ילדים עד שעות הערב במסגרת חוץ ביתית חלקית. מאוד מרגש לראות את הפתיחות של הנוער, החיבור, השמחה, ההפעלות והריקודים המשותפים. יש רצון גדול בקרב הנוער להתנדב ומיום בודד כביכול זה הופך מהתנדבות לעשייה שוטפת ולדרך חיים. זה הרווח הגדול שלנו מהיום הזה".

פעילות קהילתית - לא רק התנדבות – דרך חיים

אורית עזגד, רכזת תחום התנדבות נוער במחלקת לחברה ונוער בעמותה לחינוך בלתי פורמאלי, היא שריכזה את יום המעשים הטובים ברמה העירונית מול כל הגורמים הרלוונטיים. "העבודה סביב היום הזה נמשכת ארבעה חודשים וכוללת ריכוז של כל הפרויקטים בעיר, בכלל זה גני ילדים, בתי ספר, סטודנטים וחברות מסחריות שמתנדבות לסייע", היא מספרת על נושא הלוגיסטיקה. "בכל רחבי העיר היו המון פעילויות אבל בין המרגשות במיוחד הייתה פעילות של ילדי בי"ס גוונים עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, שהחליטו לצאת לקהילה ולעשות למענם. במסגרת זו הם הגיעו לבית גיל הזהב ושם יחד עם הקשישים בנו אדניות ופרחים מחומרים ממוחזרים והעניקו אותם לבית האבות. לראות ילדים בעלי צרכים מיוחדים מתחברים ונהנים יחד עם הקשישים היה מאוד מרגש. עוד אירוע שריגש אותי היה הפנינג של ליצנים רפואיים שנערך בפנימיית טירת הילד. יום המעשים הטובים הוא אירוע רחב שנותן מענה לכל הקהילות בנתניה ובנוסף יום שיא להתנדבות של תכנית מעורבות חברתית. כשביום מרוכז נעשים בכל רחבי העיר מעשים יפים למען הקהילה זו סיבה להתרגשות גדולה".