פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
חוגגים בר ובת מצווה לחניכי פנימיות וכפרי נוער חוגגים בר ובת מצווה לחניכי פנימיות וכפרי נוער חוגגים בר ובת מצווה לחניכי פנימיות וכפרי נוער

אלפיים חניכי פנימיות וכפרי נוער חגגו בשבוע שעבר (9.5.2016) בר ובת מצווה באירוע מרשים שכלל מופע לייזר והופעה של הזמר עוזיה צדוק, כוכב התכנית "בית הספר למוסיקה".

האירוע נערך ע"י המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך בשיתוף קרן אדמונד ספרא, במסגרת תכנית "שיר מזמור לבני ובנות מצווה".

                                          חוגגים בר ובת מצווה לחניכי פנימיות וכפרי נוער

באירוע השתתפו בין היתר חניכי כפר הנוער הדסה נעורים, נווה הדסה מתל יצחק, מבואות ים מכמורת, תו"ם חרב לאת ובן יקיר מעמק חפר

ד"ר בני פישר, מנהל המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער בירך: "חגיגת בר ובת מצווה היא חוויה מרגשת ומכוננת בחייו של כל נער ונערה. זו שנה משמעותית בה אתם מקבלים יותר אחריות ועצמאות בחייכם האישיים, ויחד עם זאת מבינים כי העבר שלכם אינו רק הזמן שחלף ממועד לידתכם ועד היום, אלא מסורת בת אלפי שנים המרכיבה את הזהות היהודית והישראלית שלכם".

מהי תוכנית "שיר מזמור לבני ובנות מצווה"

התוכנית מיועדת לחניכי פנימיות וכפרי נוער בשנת בר ובת המצווה ומטרתה לחזק את הזהות יהודית-ישראלית ולהפוך את שנת בר ובת המצווה לשנה משמעותית וחווייתית בתקופת התבגרותם של החניכים והחניכות.
במסגרת התכנית, שנמשכה לאורך שנת הלימודים, עסקו החניכים והחניכות בחיזוק מעגלי הזהות: זהות אישית, יהודית וציונית. החניכים העמיקו את ההיכרות עם שורשיהם המשפחתיים ועם מנהגים של בני עדות שונות, למדו מושגי יסוד ביהדות ובמעגל השנה היהודי והישראלי, ביקרו באתרים בעלי משמעות סמלית במסורת היהודית ובהיסטוריה של הארץ ולמדו על מצוות וערכים מרכזיים

את התכנית חתם אירוע חגיגי לכבוד כלות וחתני המצווה במעמד הרב דוד גרוסמן, חתן פרס ישראל וכלל מופע לייזר והופעה של הזמר עוזיה צדוק, כוכב התכנית 'בית ספר למוסיקה'.