פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
נוער עובד נוער נתניה עובד את החופש נוער נתניה עובד את החופש

תנועת הנוער העובד והלומד המפעילה שישה סניפים בנתניה, זכתה השבוע לתגבור משמעותי של כוחותיה, בזכות עשרות בני נוער בוגרי כיתות ט' מנתניה שעברו בהצלחה מסלול הדרכה והכשרה מקיף במחנה שהוקדש לכך, אשר התקיים ביערות כפר החורש

הכשרת המדריכים הצעירים נמשכה עשרה ימים ביערות הצפוניים, בתנאי שטח מורכבים ומאתגרים ובסיומו הוסמכו עשרות מדריכים צעירים מקומיים, שיתחילו את מסלול הדרכתם בתחילת שנת הלימודים הבאה.

לכבוד התגייסותם למערך ההדרכה העירוני בקיני תנועת הנוער העובד והלומד בעיר, הצפינה בשבוע שעבר משלחת מכובדים, התומכת לאורך כל הדרך בפעילות התנועה בנתניה, ליערות כפר החורש, כדי לברך אישית כל אחד ואחת מהמדריכים הצעירים החדשים, בברכת ההצלחה בדרך.

אל המשלחת שכללה את משה סמיה יו"ר ההסתדרות במרחב נתניה, משה קייזלר מנכ"ל העמותה לחינוך בלתי פורמלי ויאיר חסיד רכז המנהיגות בעיר הצטרפה גם דור אן-אלי רכזת התנועה בנתניה, האורחים המכובדים זכו לקבלת פנים נלהבת ממדריכי העתיד הצעירים וממאות חבריהם אשר נאספו במחנה מכל רחבי הארץ.

פעילות קהילתית - נוער נתניה עובד את החופש

החוויה תוארה כמרעננת במיוחד, הודות לאפשרות שבירת חום הקיץ בחיק הנוף המוצל של היערות, שכוסה בימי המחנה בפריחה מחודשת, בזכות אלף וחמש מאות צעירים מכל רחבי המדינה, כולם לובשי חולצה כחולה עם שרוך אדום. חמושים במרץ רב להתגייס לשורות התנועה ולמשימתה המרכזית, הטמעת ערכי התנועה בקרב ילדים ונוער- דור העתיד.
נעמה, חניכה בסמינר, סיכמה את החוויה שעברה, "למרות שנורא כיף פה, אנחנו עובדים מאוד קשה כדי להיות מדריכים הכי טובים שאפשר לקראת השנה הבאה. אני מתרגשת ומחכה לפגוש את החניכים שלי ולהקים קן חדש בתנועה. מה שקורה פה זו חוויה של פעם בחיים!".
יאיר חסיד רכז תחום המנהיגות במחלקה לחברה ונוער ציין "סמינר המד"צים בכפר החורש הוא אחד משבעה קורסי הדרכה שמקיימת התנועה, שתהליכי הכשרת המדריכים בה ידועים כארוכים והמקיפים ביותר מבין תנועות הנוער. באוגוסט השנה תקיים התנועה לראשונה קורס מדריכים ייעודי למדריכים צעירים מקינים חדשים, בחוות הנוער הציוני בירושלים. בקורס צפויים להשתתף חניכים נוספים מהעיר".
ערכי התנועה המתבססים על, שימרה על שוויון וצדק החברתי, תורגמו בחופשת קיץ 2016 לעשייה מעשית , בזכות ההערכות של תנועת הנוער העובד בשיתוף ההסתדרות בתחום הפצה, הסברה ואכיפת זכויות בני נוער העובדים בזמנם הפנוי.
משה קייזלר מנכל העמותה לחינוך בלתי פורמלי הרחיב בנושא חשיבות השמירה על זכויות בני הנוער העובדים בזמנם הפנוי לפרנסתם ומסייעים בכך לעצמם ולמשפחותיהם בהתמודדות עם יוקר המחייה הישראלי. "עבודת הנוער תורמת למעשה לערך צמצום הפערים החברתיים, משום שכך גם נוער שאין באפשרותו או באפשרות הוריו לרכוש לפי הרצון או הצורך, יכול להשיג את מבוקשו, באמצעות עבודתו ובכך יכול נוער עובד להרגיש תחושת שיוויון ביחס לאחרים, שהוריהם מסוגלים להעניק להם את מבוקשם, ללא מאמץ תעסוקתי מצדם, תנועת הנוער העובד בשיתוף פעולה עם ההסתדרות, שומרת על זכיות הצעירים המעוניינים להיתרם מעבודתם ומונעת בכך בעשייתה ניצול מצד מעסיקים, שלמען מיקסום רווחיהם מנצלים לעיתים את הנוער ומונעים בכך ממנו את זכויותיו. בסיוע לנוער ביכולתו לממש את זכויותיו בעבודה, מקדמת בכך התנועה למעשה את ערך הזכות לתחושת שיוויון ההזדמנויות בקרב הנוער ובכך היא מסייעת גם בצמצום הפערים החברתיים, לסיכום בדרכה זו, התאימה למעשה התנועה את מעשיה וערכיה לרוח התקופה".