פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
השתחררת? זה הזמן לחשוב על העתיד שלך! השתחררת? זה הזמן לחשוב על העתיד שלך! השתחררת? זה הזמן לחשוב על העתיד שלך!
תכירו את התכנית הייחודית ללימודים במחלקה להשכלה של העמותה לחינוך בלתי פורמאלי על ידי שימוש בפיקדון לחיילים משוחררים
המחלקה להשכלה של העמותה לחינוך בלתי פורמאלי בנתניה ממשיך ליצור עוד ועוד תכנים עשרי ומגוונים.
כידוע, חיילים משוחררים יכולים להשתמש בפיקדון לצורך לימוד בתחומים שונים ובמסגרות שונות. יש לציין כי ברוב התכניות בהם עוסקת המחלקה להשכלת מבוגרים (גילאי 18 ומעלה) של העמותה לחינוך בלתי פורמלי, חיילים משוחררים יכולים ללמוד דרך הפיקדון.
מדובר על תכנית להשלמת 12 שנות לימוד, בה אפשר לסיים השלמת השכלה תיכונית תוך 10 חודשי לימוד בלבד ולקבל תעודת גמר תיכון ( תג''ת) של אגף לחינוך מבוגרים במשרד החינוך. השנה, חשוב להדגיש, הלימודים מתחילים בספטמבר ,וההרשמה בעיצומה.
בנוסף, בתכנית אפשר להשלים מקצועות חסרים ו/או ללמוד ולעבור מבחינם בכל חמשת מקצועות המעניקים 10 יחידות לימוד, הנדרשות לקבלת תעודת גמר תיכון.

פיקדון לאומי

למעוניינים להשלים בגרויות, יש הזדמנות לעשות זאת במחיר מוזל ועל ידי שימוש בפיקדון חיילים משוחררים.

חשוב לציין כי האפשרות ללמוד על חשבון פיקדון של חיילים משוחררים קיימת גם עבור בוגרי שירות לאומי. בנוסף לשנות הלימוד ולבגרויות, ישנם כאמור עוד שפע של תכנים עשירים במחלקה, בהם בית הספר לשפות הפועל במסגרת המחלקה להשכלה, בשיתוף בית ספר ''דיאלוג'' של האוניברסיטה הפתוחה, מאפשרת לחיילים משוחררים ללמוד שפות זרות על חשבון פקדון חיילים משוחררים.
אחד התחומים המובילים במחלקה להשכלה הינו לימודי תואר באוניברסיטה הפתוחה בנתניה. גם כאן ישנה אפשרות לחיילים משוחררים ללמוד על חשבון הפקדון. בין היתר התארים הם במדעי החברה, מדעי הרוח ומדעי המחשב.

קח אותנו למרום

מקצועות נוספים ללימוד ;על חשבון הפיקדון הינם במסגרת המרכז להכשרה מקצועית ''מרום'', הכוללים מגוון קורסים שבפיקוח משרד הכלכלה, דוגמת הנהלת חשבונות, מזכירות, מזכירה רפואית וחשבי שכר. יצוין כי שערי המחלקה להשכלה פתוחים לכלל תושבים ואזרחים ללא הבדל במוצא, מין ומקום מגורים.

יחס פנטסטי

מתן ביטון (23) השלים בפברואר האחרון 12 שנות לימוד, ויש לו לא מעט מילים חמות על התכנית של המחלקה להשכלה: "הלימודים היו על הכיפאק והיחס אלינו היה פשוט פנטסטי", הא אומר. "אם אתה נתקע תמיד יש מי שיעזור לך, לא נותנים לך ליפול ומלווים אותך באופן אישי עד להשלמת המטרה. באופן אישי זה נתן לי מוטיבציה גדולה וכעת אני משלים בגרויות בכל המקצועות, כשהשאיפה בהמשך היא לגשת ללימודי תעודה של הנדסאי בניין".

אליס יאמפולסקי,  מנהלת המחלקה להשכלת מבוגרים בעמותה לחינוך בלתי פורמאלי, סיכמה: "ציבור החיילים חשוב לנו מאוד ואנחנו גאים שיש לנו את האפשרות לאפשר להם ללמוד במגוון תחומים ומקצועות על חשבון הפיקדון, זכות אותה הרוויחו ביושר ובכבוד".
 
חזרה לראש הדף