פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
ניקיון חופים בינלאומי בחוף פולג | צילום: דוד זנזורי  יום ניקיון החופים הבינלאומי בחוף פולג ניקיון חופים בינלאומי בחוף פולג | צילום: דוד זנזורי
​המשרד להגנת הסביבה ציין ביום חמישי האחרון את יום ניקיון החופים הבינלאומי ה-31 בפעילות משותפת עם שגרירות ארה"ב, עיריית נתניה ורשות הטבע והגנים, בחוף פולג בנתניה
​תלמידי בית הספר אלדד השתתפו ביום חמישי האחרון במבצע ניקיון חופים בחוף פולג.

ניקיון חופים בינלאומי בחוף פולג | צילום: דוד זנזורי

הפעילות בה השתתפו תלמידי בית הספר אלדד מנתניה ועובדי שגרירות ארה"ב כללה איסוף פסולת המגיעה לחופים בעיקר ע"י נופשים. 

תופעת הפסולת בים ובחופים מהווה בעיה גלובאלית ופוגעת בחופי העולם. לפי הערכות, מידי שנה מושלכים לימים ולאוקיאנוסים כ-20 מיליון טונות של פסולת, שרובה הגדול פלסטיק שכמעט ואינו מתכלה. הים התיכון וחופי מדינת ישראל בפרט סובלים אף הם מבעיה זו.

באירוע הכריז סגן השר, כי בנוסף לתקציב של 2.3 מיליון שקל לשנה המוענקים ע"י המשרד להגנת הסביבה לרשויות החוף מהקרן לזיהום חופים, יוקצו 5 מיליון שקל נוספים מבסיס התקציב בשנת 2017 לצורך זה. השר להגנת הסביבה זאב אלקין ניהל את דיוני התקציב מול האוצר, הבהיר את חשיבות הנושא והצליח להגדיל את תקציב ניקוי החופים.

בפעילות השתתפו בין היתר יועץ השגריר האמריקאי בישראל לענייני כלכלה, ג'ונתן שרייר, ד"ר אביטל לאופר סגנית ראשת העיר, מנהלת אגף איכות הסביבה בעיריית נתניה עירית אנגלקו, וראש מינהלת החופים ציון שדה.
סגן השר משרד להגנת הסביבה ירון מזוז אמר "הפסולת בים ובחופים גורמת לנזקים כלכליים, חברתיים, בריאותיים וסביבתיים כבדים. אנחנו רוצים שכל החופים בישראל יהיו נקיים. ע"י תמיכה מוגברת ברשויות החלשות, נוודא שכל הציבור יוכל ליהנות מהים" והוסיף "דרוש שינוי להעלאת המודעות לניקיון החופים. הגדלת הסיוע של המשרד להגנת הסביבה לרשויות היא רק חלק מהתהליך הזה. יש לנו רצועת חוף מדהימה, ומוטלת על כולנו האחריות לדאוג שהיא תהיה נקייה". מזוז סיכם "הגעתי היום לקחת חלק בפרויקט הסביבתי המדהים הזה, לנקות את החוף, להגביר את המודעות ולצמצום הפגיעה בסביבה. אני בטוח שנגיע ליעדים המיוחלים".

במסגרת יום ניקיון החופים הבינלאומי שהתקיים בשנת 2015 השתתפו מעל 800 אלף מתנדבים בכל העולם שאספו מעל 8 טונות של פסולת - כמות המקבילה למשקל של 10 מטוסי בואינג 737.