פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
האם נתניה מסוכנות לקשישים בכבישים? עמותת אור ירוק בדקה: האם נתניה מסוכנות לקשישים בכבישים? האם נתניה מסוכנות לקשישים בכבישים?

מתנדבי עמותת אור ירוק בדקו האם מעברי החציה בערי השרון מתאימות להולכי רגל קשישים. שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "משרד התחבורה והרשויות המקומיות צריכים להגן על הקשישים באמצעות שיפור התשתית הבטיחותית עבורם"

בחודש נובמבר מציינים בארץ את "חודש האזרח הוותיק". לאור ההיפגעות הגבוהה של הקשישים בישראל בתאונות דרכים, החליטו בעמותת אור ירוק לבדוק האם מעברי החציה ביישובים מותאמים גם לאוכלוסייה המבוגרת.

 

הבדיקה נעשתה במקומות אליהם מגיעים קשישים רבים כמו מחוץ למעונות יום לקשישי, בתי אבות וקופות חולים.

במהלך הבדיקות בחנו המתנדבים האם מעברי החציה דהויים, האם קיימת הנמכת מדרכה בכניסה למעבר החציה, האם קיים פס האטה לפני מעבר החציה והאם משך האור הירוק (במעברי חציה עם רמזור) מותאם לקצב ההליכה של האזרחים הוותיקים.

בנתניה, נבדקו שני מעברי חציה. בבדיקה נמצא כי שניהם דהויים או מחוקים ובשניהם אין פסי האטה. משך זמן האור הירוק הממוצע במעברי החציה היה 13 שניות, בעוד הזמן הממוצע שלקשישים לקח לחצות אותם היה 12 שניות.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "משרד התחבורה והרשויות המקומיות צריכים להגן על הקשישים באמצעות שיפור התשתית הבטיחותית עבורם. בסביבת ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מעונות יום לקשיש או בתי חולים, צריך להאריך את משך הרמזור הירוק להולכי הרגל, להתקין פסי האטה, להנמיך מדרכות ולהציב שלטים המתריעים כי ישנם קשישים בדרך".