פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
בדיקת לחץ אוויר בגלגלים האם תושבי נתניה שומרים על לחץ אוויר בצמיגים? בדיקת לחץ אוויר בגלגלים

במהלך חודש אוקטובר הגיעו מתנדבי עמותת אור ירוק לבדוק את לחץ האוויר בצמיגי הרכבים ולוודא כי הנהגים נוסעים באופן בטוח וכי כלי הרכב שלהם מוכנים לחורף שבפתח 

מתנדבי אור ירוק, בדקו לחץ אוויר ב- 60 כלי רכב בנתניה. 

בנתניה נמצא כי ב - 8 כלי רכב מתוףך 60 שנבדקו לחץ האוויר בצמיגים לא היה תקין, נתון זה מהווה כ- 13% מכלל הרכבים שנבדקו בעיר.

עמותת אור ירוק: "החורף מתקרב והגשם כבר כאן. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב כבר עכשיו להגביר את המודעות בקרב הנהגים לחשיבות תקינות הצמיגים בחורף. חשוב לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים באופן שוטף ובפרט לקראת החורץ כאשר נהיגה בכביש רטוב או בוצי מקשה על אחיזת הכביש. הצמיגים מהווים את הקשר שבין הרכב לכביש ותקינותם יכולה להציל חיים ולמנוע תאונות מיותרות".

במהלך הבדיקה המתנדבים הדגישו בפני הנהגים את חשיבות בדיקת לחץ האוויר בגלגלים ובדיקת תקינותם לעיתים תכופות. המתנדבים הסבירו לנהגים את הסכנות הכרוכות בהזנחת בדיקת הגלגלים וכן נתנו להם דגשים אליהם יש לשים לב במהלך הבדיקה, כמו התאמת לחץ האוויר להוראות יצרן הרכב, שנת ייצור הגלגלים, דגשים בנושא החלפת צמיגים ועוד.

לחץ אוויר לא תקין גורם גם לשחיקת הצמיג, ובנוסף עשוי לגרום לצריכת דלק גדולה יותר, ומעמיד את נוסעי הרכב בסכנה אמתית. המתנדבים הסבירו כי יש לערוך בדיקת צמיגים אחת לחודש, משום שלחץ האוויר יורד תמידית.