פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
סיימו קורס "חקלאות אורבאנית" חקלאות אורבנית נוסח העיר נתניה סיימו קורס "חקלאות אורבאנית"

עיריית נתניה הכשירה תושבים לגידול דירות מאכל אורבאניות – גידול ערוגות, ירקות פירות גם בדירה ללא גינה 

סיימו קורס "חקלאות אורבאנית"

20 משתתפים תושבי העיר נתניה סיימו בהצלחה קורס להקמת דירות מאכל אורבאניים – במסגרת הפעילות העירונית להגברת נושא הקיימות והשמירה על הסביבה.

אגף איכות הסביבה בשיתוף "הגג"-מרכז הצעירים קיים קורס להקמת דירות מאכל אורבניים, בהנחייתו המקצועית של עמיעד לפידות מורה להתקיימות עצמאית.
הרציונל לפתיחת הקורס – גידול מזון בצורה איכותית בכל מקום, גם אם אין גינה או שטח אדמה, תוך תרומה לקידום סביבה בראיה תוך יצירת חיסכון כלכלי.

המשתתפים בקורס, צעירים ומבוגרים, לקחו חלק בסדרת המפגשים שעסקו בטביעת הרגל האקולוגית, ובשאלות כיצד מייצרים את המזון הטוב ביותר לצמחים שלנו, כיצד הופכים פסולת ארוגנית למשאב, כיצד מקימים ערוגה, טיפול במחלות ומזיקים, כיצד ניתן להפוך כל קיר בדירה לקיר מניב מזון באמצעים קלים ופשוטים, חיסכון בחשמל ומים, סיורי השראה ולמידה ועוד.

במהלך הקורס, הקימו המשתתפים קיר ירוק במרכז הצעירים כולל מערכת הידרופונית, והתנסו הלכה למעשה כיצד להקים ערוגה ולגדל גידולים כגון ירקות, צמחי תבלין ועוד...
המשתתפים הביעו עניין רב, ובכל מפגש סיפרו על ההצלחות והכישלונות שלהם, מהם למדו, תיקנו ויישמו.

עיריית נתניה משקיעה משאבים רבים לקידום העלאת המודעות לשמירה על ערכי הטבע והסביבה, ולצמצום משאבים, יוזמת פעולות ותוכניות הן במערכת החינוך ובקהילה.
קורס זה, בנושא החקלאות האורבנית, זכה להצלחה רבה בקרב המשתתפים, אשר שביקשו קורס המשך בליווי המקצועי של עמיעד לפידות.

משתתפת הקורס איננו נחמה סמואל, ציינה כי ההשתתפות בקורס הזכירה לה את ימי ילדותה באתיופיה, שם עסקה בחקלאות בגיגול (נבטים) עם הוריה, למדה להסתכל בעין אחרת על יצירת קומפוסט, צמצום פסולת, שימוש חוזר, והפכה כל כישלון להצלחה.
משתתפת נוספת, גבי דויס, בירכה על ההכרות עם המקום שנקרא "הגג" המהות והכלים שמציע המקום, חיבור לאדמה ומהם הכלים הדרושים לגדל באהבה גידולים שונים.
לאה פיק ציינה: "אני באופן אישי מקפידה על מחזור והפרדת פסולת, אך בזכות ההשתתפות בקורס התחלתי לעשות קומפוסט משאריות מזון, שותלת בגינה צמחי מאכל ונהנית מהם".