פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
חניית נכים בנתניה | צילום: עמותת אור ירוק האם נהגים חונים שלא כחוק בחניות נכים בנתניה? חניית נכים בנתניה | צילום: עמותת אור ירוק

​לרגל יום הנכה הבינלאומי, שיחול מחר, יצאו מתנדבי עמותת "אור ירוק" לבדוק האם עדיין ישנם נהגים בנתניה, שחונים בניגוד לחוק ותופסים מקום חניה השמור לנהג נכה

כאשר אדם נכה נאלץ לחנות בחניה שאינה שמורה לבעל צרכים מיוחדים, הוא מסתכן במקום חניה שהגישה ממנו ליעדו עלולה לסכן את חייו. במקרים רבים הדלת לא יכולה להיפתח בצורה שתאפשר לנכה לצאת מרכבו או שהיציאה מתאפשרת רק מן הצד של הכביש.

מתנדבי עמותת אור ירוק בדקו האם תושבי נתניה מחנים בחניות נכים והאם החניות תקינות.

בנתניה נצפו 15 חניות נכים, בהן חנו 55 כלי רכב, מהם שלושה כלי רכב חנו בניגוד לחוק, בחמש מהחניות לא היה תמרור "חניית נכים" או שהתמרור לא היה תקין. בחמש מן החניות שנצפו היה צבע החניה דהוי ומחוק, בחמש מהחניות לא הייתה קיימת הנמכה של המדרכה או רמפה המאפשרת גישה לכסא גלגלים.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "קשה להאמין שבישראל 2018 עדיין ישנם נהגים החונים שלא כחוק בחניית נכים, תופסים מקום חניה של אדם עם צרכים מיוחדים ומסכנים את אוכלוסיית הנכים. גם בלי שיתפסו להם את מקום החניה, במקרים רבים, נהג שתופס מקום חניה של נכה מקשה עליו עוד יותר את שגרת יומו ולמעשה מונע ממנו ביצוע פעולות פשוטות ויומיומיות כמו לכת לקניון, לבנק או לבית קפה. המשטרה והרשויות המקומיות חייבות להגביר את האכיפה כלפי נהגים שחונים במקום חניה השמור לאדם עם צרכים מיוחדים כדי שגם אוכלוסייה זו תוכל לנהל אורח חיים תקין. בנוסף ראשי הרשויות חייבים לוודא שחניות הנכים בעירם אכן מתאימות לנכים, צבועות היטב, ללא בורות וחריצים המסכנים את המשתמש ומונגשות בצורה נוחה ובטוחה. הגיע הזמן לחבק ולעזור לאנשים עם צרכים מיוחדים ולהפסיק להתעלם מהם".