פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
קרוב למחצית מתושבי השרון מסמסים בנהיגה  קרוב למחצית מתושבי השרון מסמסים בנהיגה קרוב למחצית מתושבי השרון מסמסים בנהיגה

מסקר של עמותת אור ירוק עולה כי כל נהג שני מתושבי אזור השרון כותב וקורא הודעות טקסט בנהיגה

הסקר שבוצע בסוף חודש נובמבר בוחן את שיעור הנהגים אשר מדברים וקוראים / שולחים הודעות SMS בזמן נהיגה, ואת תפיסת הסיכון הכרוכה בפעילויות אלה.
55% מתושבי אזור השרון העידו כי הם מדברים בטלפון הנייד ללא דיבורית לעיתים, 45% מהנשאלים הודו כי לעתים הם קוראים או כותבים הודעות בנייד בנהיגה, 79% מהנשאלים חושבים שדיבור בנייד ללא דיבורית בנהיגה הוא מסוכן במידה רבה או רבה מאוד, 97% מהנשאלים חושבים שלקרוא או לכתוב הודעה בנהיגה זה מסוכן במידה רבה או רבה מאוד, 97% מהנשאלים חושבים שלגלוש באינטרנט בנהיגה זה מסוכן במידה רבה או רבה מאוד.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ההערכות הן שהיסח דעת בנהיגה היא אחת מהסיבות המרכזיות לתאונות דרכים קטלניות. בעולם הבינו מזמן כי מדובר בגורם מרכזי לתאונות דרכים ונלחמים באמצעות הגברת האכיפה והענישה במקביל למציאת פתרונות טכנולוגיים אשר יצמצמו את השימוש בטלפון בזמן נהיגה. בישראל לצערי קורה דבר הפוך ומעבר לאכיפה לא נעשית עבודה רצינית כדי לצמצם את תאונות הדרכים שנגרמות בשל שימוש בטלפון הסלולארי. חייבים להמשיך ולחזק את האכיפה והנוכחות המשטרתית בכבישים במקביל להגברת הענישה ומציאת פתרונות טכנולוגיים והטמעתם לטובת הצלת החיים בכבישים".