פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תמונה: עמותת אור ירוק האם דעתם של תושבי נתניה מוסחת בזמן נהיגה? תמונה: עמותת אור ירוק

מתנדבי עמותת אור ירוק ערכו תצפיות  בכדי לבחון עד כמה דעתם של הנהגים בנתניה מוסחת בזמן הנהיגה

צילום: עמותת אור ירוק

בתצפיות בדקו המתנדבים האם הנהגים מדברים בטלפון ללא דיבורית, מחזיקים אותו בידם, קוראים עיתון, מתגלחים, מתאפרים, אוכלים או מתעסקים עם הנוסעים או עם חפצים במושב האחורי.
התצפית נעשתה בשיתוף בנק דיסקונט, בין המתנדבים שביצעו את התצפיות היו גם חברי 'קבוצות הנוער של עמותת "אור ירוק" לכבוד שניאור חשין' ומלגאי תכנית המלגות IMPACT של FIDF. נוסף על התצפית שביצעו, פנו המתנדבים במהלך הפעילות לעוברים ושבים הסבירו להם על הסכנות העולות מהיסח דעת בדרכים וחילקו צמידי סיליקון עם מסרי בטיחות בדרכים.
בנתניה נצפו 106 נהגים, מתוכם42% התעסקו בדברים נוספים תוך כדי נהיגה, 5% מתוך כלל הנצפים התעסקו בנייד, 37% מתוך כלל הנצפים עסקו בפעילות אחרת (התעסקות במושב האחורי, קריאת עיתון, גילוח, איפור, אכילה)
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על מנת לצמצם את התופעה המסוכנת של נהגים שדעתם מוסחת בזמן נהיגה, הגיע הזמן שהמדינה תילחם בנהגים שמזלזלים ומסכנים את החיים של כולנו, חייבים להגביר את הנוכחות המשטרתית בכבישים ועל ידי כך להגביר את ההרתעה. כשנהג יראה ניידת משטרה בכביש הוא לא יחזיק את הנייד ביד, לא יתגלח ולא יסיט את המבט מהדרך. אם היו מספיק ניידות משטרה, אם הייתה אכיפה משמעותית ובולטת בכבישים, אם הנהג היה חושש באמת להיתפס הפעולות האלה היו נפסקות ותאונות רבות יכלו להיחסך".