פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: עמותת אור ירוק כמעט כל נהג שני בשרון מודה שחצה השנה צומת באור אדום צילום: עמותת אור ירוק

כמעט כל מי שנמצא על הכביש רואה נהגים מבצעים את אחת הפעולות המסוכנות ביותר בנהיגה וחוצים צומת באור אדום, בעיקר בהיעדר מצלמות רמזור, ניידות ונוכחות משטרתית בכבישים 

צילום: עמותת אור ירוק

מסקר חדש שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" עולה כי 93% מתושבי אזור השרון ראו בשנה החולפת נהג חוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת, כשליש מן הנשאלים ראו ארבע פעמים או יותר, 78% מהנשאלים מאזור השרון מעריכים כי הסיבה שנהגים חוצים צומת באור אדום אינה בשל חוסר תשומת לב כי אם בשל הרצון להספיק לעבור לפני שהרמזור מתחלף, 40% מתושבי אזור השרון מודים כי עברו בשנה האחרונה צומת באור אדום, 76% מהנשאלים מאזור השרון חושבים שמצלמה בצמתים תרתיע נהגים מלחצות באור אדום.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כאשר נהג חוצה צומת באור אדום, לא רק שהוא מסכן את עצמו אלא את כל מי שנמצא בסביבתו – את יתר הנהגים ואת הולכי הרגל בבואם לחצות כחוק. מדובר בעבירה חמורה ומסוכנת שיכולה בקלות להוביל לתאונות קשות וקטלניות. הסקר מוכיח שמדובר בתופעה רחבה יותר ממה שניתן לשער ובעבירה שהפכה לפעולה יומיומית כאשר הנהגים לא חוששים להיתפס ולהיענש. הפתרון במדינות רבות בעולם הוא שימוש במצלמות רמזור בולטות ומשולטות שמטרתן להרתיע את הנהגים מביצוע עבירה זו. פעולה פשוטה כמו הצבת מצלמה בצומת, שתגרום לנהגים להבין שהם יתפסו וייקנסו בסכומים גבוהים, יכולה למנוע תאונות ולהציל חיים רבים".