פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תמונה: עמותת אור ירוק נוהגים עם חגורת בטיחות בנתניה תמונה: עמותת אור ירוק

ירידה של 7% בכמות הדוחות שחולקו בנתניה בגין אי חגירת חגורות בטיחות בשנת 2018 בהשוואה לשנה שקדמה לה

לפני כשבוע פורסם סרטון שצולם על ידי מצלמות חברת 'נתיבי ישראל' בו רואים פעוט כבן שנה וחצי שנופל מרכב שחצה את צומת כוכב יאיר. הפעוט שלא היה חגור בחגורת בטיחות, נפל מהרכב ממש באמצע הצומת ובמזל גדול נפצע באורח קל בלבד.

בעליה של כ-14% במספר הדוחות כאשר באותה שנה נרשמו כ-112 אלף דוחות.
בשנת 2018 נרשמו בנתניה 863 דוחות לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות. בשנת 2017 נרשמו בעיר 924 דוחות. מדובר בירידה של 7% בין השנים 2018 ל-2017 בכמות הדוחות שחולקו בנתניה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: חגורת הבטיחות הוכחה כאביזר שבמקרים רבים יכול לעשות את ההבדל שבין חיים למוות. בעיני רבים נתפסת חגורת הבטיחות כאביזר בסיסי שבלעדיו לא נוסעים ולמרות זאת אנחנו עדים מדי שנה לכך שנוסעים רבים עדיין לא חוגרים בנסיעה, מסכנים את עצמם ואת יתר הנוסעים ברכב. בהיעדר נראות משטרתית מספקת בכבישים, אין מספיק אכיפה והסיכון לנוסעים הוא רב. הוספת ניידות משטרה והגברת הנראות שלהן בכבישים תסייע בהרתעת נהגים שלא חוגרים חגורת בטיחות, או מסיעים נוסעים כשאינם חגורים. אם תהיה מספיק אכיפה, מספיק הרתעה ונראות משטרתית גבוהה בכבישים ניתן יהיה לצמצם את התופעה, למנוע מאנשים לנסוע לא חגורים ולצמצם את מספר הנפגעים"