פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: עמותת אור ירוק רק 16% מתושבי השרון משתמשים באוטובוס צילום: עמותת אור ירוק

יותר בני אדם מעדיפים את הרכב הפרטי בשימוש היומיומי, פחות ופחות נוסעים בתחבורה הציבורית, כך עולה מסקר שערכה עמותת אור ירוק

צילום: עמותת אור ירוק

בסקר שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" נמצא שרק 16% מתושבי השרון עושים שימוש יומיומי באוטובוס.

עוד עולה מהסקר באזור השרון: 78% מתושבי אזור השרון מעידים כי הם מגיעים ממקום למקום באמצעות רכב פרטי, עליה של 4% מהסקר שנערך בשנה הקודמת. לעומתם 16% בלבד משתמשים באוטובוס.
36% מבין הנשאלים קבעו כי אין תחבורה ציבורית זמינה מביתם למקום העבודה או הלימודים.
73% מהנשאלים ציינו שהם לא משתמשים בתחבורה הציבורית כי הם לא רוצים להיות מוגבלים ללוחות הזמנים שלה, 27% טענו כי האוטובוס נוהג לאחר.
80% היו רוצים לנסוע בתחבורה הציבורית לו הייתה נגישה ונוחה.
כשנשאלו בנושא בטיחות: 44% חושבים שהאוטובוס בטוח יותר, 6% חושבים שהרכב הפרטי בטוח יותר, 50% חושבים ששניהם בטוחים באותה המידה.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "גם עומסי התנועה והפקקים הבלתי נסבלים לא גורמים לאנשים להשאיר את הרכב הפרטי בבית ולעשות שימוש באוטובוס. במשך שנים המדינה הזניחה את תחום הסעת ההמונים והתוצאות בהתאם – אנשים מביעים חוסר אמון בתחבורה הציבורית ונמנעים מלעשות בה שימוש באופן יומיומי. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגדיל את ההשקעה בתחבורה הציבורית על חשבון ההשקעה לרכב הפרטי כדי לסגור את הפער הגדול מהמדינות המערביות. ככל שנצליח להעביר יותר ויותר אנשים מהרכב הפרטי לתחבורה ציבורית".