פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מתוך טכס הנצחת שמו של עימנואל מורנו  סגן אלוף עימנואל מורנו יונצח בנתניה מתוך טכס הנצחת שמו של עימנואל מורנו

במרכז הקהילתי "יראנו ניסים" בנתניה בחרו להנציח את שמו ומורשתו של סגן אלוף עימנואל מורנו

מתוך טכס הנצחת שמו של עימנואל מורנו 

האולם שיקרא על שמו של סגן אלוף מורנו ישמש את בני הנוער מנתניה כמקום הכנה לקראת היציאה לחיים של נתינה מערבות בקהילה ושירות לצה"ל

טכס מרגש נערך ביום רביעי שעבר במרכז הקהילתי "יראנו ניסים" בראשות הרב רפאל רובין שליט"א , עת הכריזו להנציח את שמו של סגן אלוף עמנואל מורנו הי"ד, שנפל בפעילות צבאית בלבנון.

מורנו שירת בסיירת מטכ"ל ושימש בתפקידים סודיים וייחודיים. עמנואל הוגדר על ידי מפקדיו: 'הלוחם הטוב ביותר שידעה המדינה והוא החייל היחיד בכל תולדות צה"ל" תמונתו לא הותרה לפרסום גם לאחר מותו.
בטקס השתתפו: הוריו השכולים של מורנו, מאות בני נוער מכל גווני הציבור  כאשר המשותף לכולם הינה קבלת מורשת זו והשתתפות בפעילות הנרחבת המתוכננת במקום.
מרכז הקהילתי של "יראנו ניסים", נפתח באופן רשמי בספטמבר האחרון ומי שעומד בראש הארגון הוא הרב רפאל רובין שליט"א שאמר בטקס "הליכה בדרכו של סג"א מורנו הי"ד יחנך את הנוער לנתינה ומשמעות."

"לאחר נפילתו של עמנואל מורנו, כתב אחד מהלוחמים למשפחה האבלה, על שיחתו עם עמנואל כמה דקות לפני שהמריאו למשימתו האחרונה בלבנון. השאלה שהועלתה בשיחתם הייתה מה עושים עם טיל פוגע ח"ו במסוק ונותרו 10 שניות עד התרסקותו. עמנואל הישיר מבט ואמר "מה שאני אעשה וזה גם מה שאתה צריך לעשות, זה להגיד "שמע ישראל". סיפר הרב רובין והמשיך, "השיחה המשיכה והלוחם אמר למפקדו עמנואל "בסדר אז תגיד "שמע ישראל" –אבל מה זה יתן לך! הרי בכל זאת שנייה אחרי כן המסוק יתרסק וכולנו נמות"? עמנואל השיב "אם לאדם נשארות חמש שניות לחיות ועדיין יש משמעות לחייו ושאיפה למה שאחריהם, משמע, לחיים יש משמעות. אך אם לעומת זאת, לאדם נשארו חמש שניות לחיות ואיננו מבין את חשיבות השניות הללו, אז כנראה אין משמעות לכל החיים שלו, כי אנו לא חיים בשביל לספק את היצרים או ליהנות ולחיות את הרגע, אלא החיים הם שלב נוסף בדרך אל השלב הבא". עיצמו עיניכם וחישבו על מפקד מבצע מסוכן מאין כמוהו בלב מוצבי האויב, על מה הוא חושב ועל גודל אמונתו".
טקס הפתיחה הרשמי של האולם והנצחת שמו, יערך בעוד כחודשיים, בהשתתפות, אנשי ביטחון בכירים בני משפחתו, חבריו הקרובים, חברי כנסת ונבחרי ציבור.