פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: עמותת אור ירוק  השפעת החורף על תאונות דרכים בנתניה צילום: עמותת אור ירוק

עמותת אור ירוק בשקה כמה בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בכבישים שהיו רטובים או בוציים בעשור החולף

צילום: עמותת אור ירוק 

בשבועות האחרונים התחיל החורף לתת אותותיו וגשמים החלו לרדת ברחבי הארץ. הגשמים הללו מותירים אחריהם כבישים רטובים וחלקים, לעתים מתכסות הדרכים בשכבה חלקה במיוחד של בוץ וכך נשאר הכביש למשך מספר ימים. מצב זה בו הכבישים חלקים לאחר הגשמים, מגביר באופן משמעותי את הסיכון לתאונות דרכים בעקבות החלקת כלי הרכב ובכך לסכן את הנוסעים.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בעשור האחרון (2009-2018) נפגעו בנתניה בעשור האחרון (2009-2018), בתאונות דרכים בכבישים בוציים או רטובים 203 בני אדם, שלושה מתוכם נהרגו ועשרה נפצעו באורח קשה.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכבישים רטובים צריך לנהוג באופן שונה, הנהגים נדרשים להוריד את הרגל מהגז ולהיות ערניים לתנאי הדרך המשתנים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ביחד עם הרשויות המקומיות חייבים לוודא כי תשתית הכבישים היא כזו שלא תסכן את הנהגים ולא יצטברו בה בוץ או עפר. יש לפתוח את תעלות הניקוז ולהשתמש בצבע כביש שאינו גורם לרוכבי האופנועים להחליק. בנוסף יש לנקות את הכבישים מלכלוך שעשוי להיהפך לבוץ עם בוא הגשם. התיקונים הבסיסיים הללו יכולים לצמצם את מספר הנפגעים והתאונות באופן משמעותי ולהציל חיי אדם".