פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מתנס עד הבית "מתנ"ס עד הבית" יוצר שגרה בדרך לא שגרתית מתנס עד הבית

יוזמה ייחודית של רשת פנאי וקהילה – מתנ"סים בדרום נתניה, הובילה ליצירת ערוץ ייעודי לתושבים וילדיהם, הכולל פעילות מקוונת ומגוונת לימים לא פשוטים בהם מומלץ לא לצאת מהבית. ויש גם מסר מרוי בוי

מתנ"ס עד הבית 

בימים הטרופים בצל התפשטות הקורונה, כשעם ישראל ספון בבתים בלי מצב רוח, יש מי שמנסה למצוא פתרונות ולהראות שאפשר גם אחרת. קחו למשל את רשת פנאי וקהילה – מתנ"סים בדרום נתניה, שפתחה ערוץ ייעודי בשם הפשוט והקליט "מתנ"ס עד הבית", בעל פעילות מקוונת מגוונת עבור ילדים ומבוגרים – מפילאטיס, דרך שיעורי אנגלית ועד סדנאות בלונים ויצירה בפימו.

"הרעיון שלנו היה להנגיש לתושבים פעילויות, ומתוך אחריות קהילתית לאתר את הדברים שינעימו עבורם את זמן השהייה בבית", אומרת מנכ"לית הרשת, ליאת אריה, שאחראית על המתנ"סים ברמת פולג, עיר ימים, גבעת האירוסים וקריית נורדאו. כ-50 מדריכי החוגים השונים התגייסו למשימה ובהובלת מנהלת השיווק, אילנית דסקלו זינגרמן, יצרו ערוץ קהילתי רחב היקף באתר האינטרנט של הרשת. "התושבים וילדיהם יכולים ליהנות בכל יום מתוכן עשיר ומגוון בדמות סדנאות, פעילויות ושיעורים, אם זה פילאטיס, סדנת בלונים או שיעור אנגלית", מתגאה אריה. "כולם יכולים להפיג מעט את המתח ולהעביר את זמן השהייה בבית בשל המצב בצורה נעימה".

רוי בוי נגד הקורונה

מגויס נוסף למשימה הקהילתית המבורכת של "מתנ"ס עד הבית" הוא כוכב הילדים "רוי בוי", שהכין סרטון תחת הכותרת המחייבת "נלחמים בקורונה עם כוכב הילדים רוי בוי", בו הוא מסביר באווירה נעימה על רקע צבעוני כיצד מחסלים את הנגיף ונשמרים מפניו, אם בשטיפת ידיים בסבון במשך 20 שניות, או להימנע מלגעת בידיות וחפצים למיניהם במקומות ציבוריים. "החלטתי לעשות את הסרטון מתוך הבנה שהילדים מבינים שקורה משהו מאוד גדול, אבל לא מבינים עד הסוף מה", מסביר רוי בוי. "חוסר ההבנה יכול להלחיץ, אז אני בעצם מנגיש את הנושא לילדים ונותן הצעות מועילות ופרקטיות מה לעשות, מתוך חשיבה שכאשר הילד יכול לעשות משהו בעצמו, זה נותן לו כוח".

אגב, היוזמה הייחודית קרמה עור וגידים עוד לפני ההנחיות המחמירות של ראש הממשלה במוצאי שבת, כאשר האיסור על התקהלות של למעלה מעשרה אנשים הוביל למעשה לביטול החוגים. "כנראה הלב הרגיש מה עומד לקרות", מסכמת אריה. "כבר בסוף השבוע שעבר התחלנו לבקש מהמדריכים להכין חומרים, יש לנו מאגר מטורף של פעילויות ובכל יום ממתינות לתושבים הפתעות חדשות. הכל כדי לנסות ליצור שגרה בדרך לא שגרתית ולהכניס קצת אור ושמחה בימים הקשים שעוברים על כולנו".

לכניסה לערוץ לחץ/צי כאן