פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תמונה: עמותת אור ירוק רוכבים בנתניה ללא קסדה תמונה: עמותת אור ירוק

70% מרוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים בנתניה לא חובשים קסדה במהלך הרכיבה. ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בשילוב של הסברה נכונה ואכיפה ניתן להטמיע את ההבנה כי קסדה היא הכרחית"

תמונה: עמותת אור ירוק 

וירוס הקורונה וצמצום התחבורה הציבורית הביאו רבים למצוא דרכים אחרות להגיע ממקום למקום. השימוש באופניים רגילים, אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים הופך יותר ויותר פופולארי, ומעניק לציבור אפשרות להתנייד ביתר קלות ומבלי חשש להידבק בקורונה.
במסגרת שיתוף פעולה בין עמותת אור ירוק לחברת "מגדל", יצאו לאחרונה מתנדבי עמותת אור ירוק, לבחון האם רוכבי האופניים הרגילים, האופניים והקורקינטים החשמליים בנתניה רוכבים בניגוד לחוקים שנועדו לשמור עליהם ועל סביבתם. 

בנתניה נצפו 120 רוכבים, מתוכם 87 רוכבים ו-33 רוכבות. 46% מהרוכבים נצפו רוכבים על המדרכה בניגוד לחוק, 12% מהרוכבים הרכיבו נוסע נוסף, 70% מהרוכבים לא חבשו קסדה במהלך הרכיבה, 78% מהרוכבים לא צייתו לתמרורים ורמזורים, 13% מהרוכבים התעסקו בטלפון הסלולארי במהלך הרכיבה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הכאוס ברחובות ובכבישים בערים הולך ומתעצם כאשר התחבורה הציבורית לא פועלת במלואה. אחד מכל עשרה הרוגים מתאונות דרכים בשנת 2019 נהרג כשהוא רוכב על אופניים רגילים, חשמליים או קורקינט ממונע. אלו נתונים שאסור לקבל באדישות. מהתצפית עולה כי חלק גדול מהציבור לא מפחד לעבור על החוק ולא מפחד להיתפס על ידי המשטרה. בנוסף, רוב הציבור לא מודע ולא מבין עד כמה חבישת קסדה יכולה להציל את החיים שלו. לנהגים יש את חגורות הבטיחות וכריות האוויר שיגנו עליהם ואילו לרוכבי האופניים והקורקינטים, הקסדה היא האביזר החשוב ביותר. בשילוב של הסברה נכונה ואכיפה ניתן להטמיע את ההבנה כי קסדה היא הכרחית וחשובה בכל רכיבה, בדיוק כפי שרוב הציבור חוגר חגורת בטיחות או עוטה מסכה בימי הקורונה. חייבים ליצור סדר ברחובות ובכבישים, לסלול שבילי רכיבה בטוחים, להגדיל את מספר השוטרים והפקחים במטרה לגרום לרוכבים לרכוב באופן חוקי ובטוח וליצור הסברה אפקטיבית. רק בשילוב זרועות של כל הגורמים נוכל לצמצם את מספר רוכבי הכלים הדו גלגליים הנפגעים בתאונות דרכים".