פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
ארכיון. יריד משרות | תמונה "הגג"  "השאיפה שכמה שפחות אנשים יהיו מחוץ לשוק העבודה" ארכיון. יריד משרות | תמונה "הגג" 

יריד התעסוקה הווירטואלי בנתניה בעיצומו, ובמנהל הרווחה והשירותים החברתיים נחושים לסייע לתושבים לשוב לשוק העבודה – אם בתרגול ראיונות, סדנאות הכנה או שת"פים עם חברות גדולות שיקבלו חשיפה ויעסיקו אצלן עובדים. ראש המנהל, רותי גור: "מבחינתנו תעסוקה היא הרבה יותר מעבודה או ממשכורת, זה גם ערך עצמי משמעותי" 

ארכיון. יריד משרות | תמונה "הגג" 

פעילות הדיגיטל הענפה במסגרת יריד התעסוקה הווירטואלי בנתניה ממשיכה להכות גלים בעיר ושלושה שבועות של פעילות אינטנסיבית בנושא בעיצומם. כזכור, ב-19 באוגוסט יצא היריד לדרך, הטומן בחובו סיוע מקיף במישורים רבים עבור כלל האוכלוסייה בעיר שניזוקה בשל משבר הקורונה. בכלל זה ישנה הכנה לראיונות עבודה, סימולציות בזום וסדנאות ייחודיות, בהן כאלה המעצימות ומסייעות לנשים עצמאיות וחד הוריות.

כל אלה מתנקזות לאירוע השיא הצפוי ב-9 בספטמבר, בו יקבלו עשרות מעסיקים זמן חשיפה, יציגו את פועלם וחשוב מכל – יציעו לקלוט עובדים חדשים לחברות שלהם. בין החברות המשתתפות בפרויקט ניתן למצוא את איקאה, חברת החשמל וכן חברות בתחומי הביטוח והמשכנתאות, אבטחה, משאבי אנוש ועוד.

"זה צו השעה מבחינת המצב התעסוקתי של האוכלוסייה בעקבות משבר הקורונה", אומרת רותי גור, ראש מנהל הרווחה והשירותים החברתיים בעירייה. "אנשים למדו מקצוע מסוים ומחפשים עבודה רק בו, אבל מהירות התגובה והשינוי החשיבתי שעליהם לעשות, יהיו קריטיים לגבי ההשתלבות שלהם מחדש בעבודה. דבר נוסף, החל"ת מאוד טריקי כי אנשים מקבלים אחוז מסוים מהשכר, אבל יוצאים מהשוק, יושבים בבית ובמצב הזה הרבה יותר קשה להם למצוא עבודה והם נפגעים. אלה סוג ההרצאות שאנחנו עושים בשלושת השבועות האלה – להעיר את תשומת לב המובטלים איך למצוא עבודה ולשנות דפוסי חשיבה בקשר אליה".

על יום השיא הוסיפה גור: "אנחנו עושים נטוורקינג. פנינו לעשרות מעסיקים והמובטלים יפגשו איתם בחדרי זום במטרה למצוא עבודה חדשה וכך ליצור חיבורים בתוך העיר - זה Win-Win, כאשר למעסיקים מימנו סרטוני תדמית שיוכלו להציג ביריד".

במציאות בעייתית מאוד בכל הנוגע לתעסוקה, אפשר לראות גם אור בקצה המנהרה בזכות היוזמה העירונית. "אני לא תופסת את תפקידי רק כמסייעת למי שנזקק בעיר, אני גם אחראית חברתית ופועלת כדי שלא יהיו נזקקים נוספים", היא מסכמת. "אנחנו לא פונים רק לאוכלוסייה הקלאסית בה מטפלת הרווחה, אלא עוזרים כעת גם לשכבת הביניים כדי לקדם אותה. המסר המרכזי הוא שאנחנו נותנים לאנשים חכות ולא דגים – כלים לחזור לשוק העבודה, להתפרנס ולהרגיש בעלי ערך. מבחינתנו תעסוקה היא הרבה יותר מעבודה או ממשכורת, זה גם סטאטוס וערך עצמי משמעותי. השאיפה היא שכמה שפחות אנשים יהיו מחוץ לשוק העבודה".