פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
שי פדלון חברות חוצת דורות שהתחילה בקורונה שי פדלון

בזכות פרויקט מחויבות אישית שמטרתו לסייע להפגת בדידותם של הקשישים, נשארו שי פדלון בת ה-17 ורחל עוזיאל, אשה חרדית בת 73 בקשר הדוק

שי פדלון 

לקורונה השפעות רבות, ללא ספק שליליות ברובן. אולם מתוך כל הקושי והכאב מתגלים סיפורים יפים, מרגשים ונוגעים ללב, כאלו שלא נתקלים בהם כל יום. בתחילתו של הגל הראשון, התחיל פרוייקט שחיבר תלמידי תיכון בנתניה עם קשישים, החברים בקהילות התומכות שמפעילה נטלי שירותי רפואה בעיר, ומטרתו להפיג את בדידותם של המבוגרים. הפרוייקט הסתיים, אך הקשר בין שי פדלון (17) ורחל עוזיאל (73) נשאר הדוק.

הכל החל במסגרת פרויקט מחוייבות אישית בבתי הספר אורט יד לבוביץ' וריגלר בעיר, שמטרתו לסייע בהפגת בדידותם של הקשישים בתקופת הסגר בראשון של הקורונה. התלמידים קיימו שיח טלפוני וחברי עם הקשישים, בזמנים שבהם הריחוק החברתי הפך לשגרה הכרחית, הצורך בשיח קליל ומרענן קיבל משנה תוקף.

"השיחה הראשונה שלי עם רחל נמשכה מעל לשעה" מספרת שי, תלמידת כיתה יא' כיום. "התקשרתי לקשישים רבים כחלק מהפרויקט, אבל לרחל התחברתי בצורה יוצאת דופן".
בקיץ, עם סיום שנת הלימודים הסתיים הפרויקט בהצלחה. אך הקשר שנוצר בין שי פדלון לרחל עוזיאל לא נגמר שם. "מאז ועד היום אנחנו מדברות לפחות פעם-פעמיים בשבוע". מספרת שי. הן נהנו מהקשר המיוחד שנרקם ביניהן עד כדי כך שלאחר הסגר הראשון החליטו להיפגש. "מאז אנחנו נפגשות אחת לשבועיים-שלושה. אני הולכת איתה לסופר, עוזרת לה עם הקניות ועוזרת להעלות את כל המצרכים לדירה. מדי פעם אנחנו גם הולכות לבית קפה ופשוט מדברות. אני מספרת לה על החיים שלי, ועל זה שאני משחקת טניס בצורה מקצועית. אני גם לומדת ממנה המון. אנחנו באות מרקעים כל כך שונים, רחל חרדית ואני חילונית ומאוד מעניין לשמוע ממנה סיפורים על הדת והמסורת" שי ממשיכה "רחל היא אישה מדהימה".

"הקשר עם שי מאוד חשוב לי" מספרת רחל. "שי היא ילדה חכמה, פיקחית וכייפית. מעבר לזה ששי עוזרת לי, מאוד כיף לי לדבר ולבלות איתה. רציתי גם לפגוש את המשפחה שלה אבל עוד לא התאפשר בגלל החגים והסגר, אבל זה יקרה. אנחנו ממש משפחה, אני מרגישה כאילו שי היא הנכדה שלי. יש לי ילדים, נכדים ונינים מדהימים אבל הם גרים רחוק ממני. אני כל יום מודה על זה שאני בקהילה התומכת של נטלי ושהם הכירו לי את שי שנכנסה לחיים שלי. היא ממש מתנה".

תוכנית "קהילות תומכות" אשר מופעלת עבור נתניה על ידי חברת "נטלי – שירותי רפואה" בשיתוף המחלקה לאזרחים ותיקים באגף הרווחה בעיריית נתניה מספקת סל שירותים  שנועד לתת מענה לצרכים שונים של מבוגרים אשר מעדיפים להמשיך לגור בביתם בביטחון תוך שמירה על עצמאותם, פרטיותם ואיכות חייהם. סל השירותים כולל חיבור ללחצן מצוקה ושירותים רפואיים 24 שעות ביממה, פעילויות חברתיות, אב קהילה לסיוע בהבאת תרופות וסיוע בתיקון תקלות קלות בבית, עובדת סוציאלית לסיוע במיצוי זכויות ועוד. חברת נטלי – שירותי רפואה, מפעילה מספר רב של "קהילות תומכות" בכל רחבי הארץ.