פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מילן רייך  חברות מרגשת בין ניצול השואה לאב בקהילה התומכת מילן רייך 

קשר מיוחד וחברות אמיתית בין אשר תמם, אב קהילה בקהילות התומכות, פרויקט של משרד הרווחה ועיריית נתניה, לבין מילן רייך בן ה-90, ניצול שואה

מילן רייך 

רייך הוא ניצול שואה בן 90, תושב נתניה אשר סובל מלקות ראייה קשה. חי לבדו, רחוק מבנו ונאלץ להתמודד עם קשיים רבים. לפני כחודש אחותו נפטרה ובתום תקופת 30 הימים לפטירתה הוא היה צריך להסתפר ולהתגלח. אך סכנת הקורונה והסגר מנע ממנו לעשות זאת. כיוון שמילן הוא גם חבר בקהילות התומכות שמפעילה "נטלי שירותי רפואה" בנתניה, הוא פנה לאב הקהילה, אשר תמם, וביקש ממנו שיעזור לו. אשר נרתם למשימה ודאג שבנו, אסף תמם, ובעל מספרה, יגיע לביתו של רייך, יספר ויגלח אותו. "הם הגיעו לפה ועשו לי תספורת וזה היה מאוד מרגש ומהנה", סיפר רייך.
הוא המשיך להרעיף שבחים על אב הקהילה וסיפר: "בחיים שלי לא ראיתי אדם כזה. איש מכובד ומכבד עם דרך ארץ, באמת שאין לי מילים. הוא תמיד מבטיח ומקיים, לא שוכח כלום, מגיע לבקר אותי ומתקשר לעיתים קרובות כדי לבדוק מה שלומי. הוא ממש כמו הבן שלי". עוד הוסיף רייך: "כשעברתי ניתוח גדול הוא הגיע להיות איתי בבית החולים. כל הזמן דואג לי ואני מברך אותו כי הוא באמת עוזר לי המון".
מילן רייך החביב הסביר עד כמה החברות בקהילה התומכת מועילה לו: "אחרי שאחותי נפטרה וסיימתי את תקופת האבל הייתי צריך ספר וכמובן שאשר מיד אמר לי 'אני אדאג לך' והביא את הבן שלו לספר אותי". אשר תמם הוא אב בקהילות התומכות בעיר ובשיחה שקיימנו עימו הוא סיפר על הקשר המיוחד שנרקם בינו לבין מילן: "הוא ממש אומר לי שהוא אוהב אותי כמו הבן שלו".

במסגרת התפקיד אשר אמור לבקר את מילן פעם בחודש אך בזכות החברות המיוחדת שלהם הוא מגיע פעם בשבוע: "אתמול, עם סיומה של תקופת האבל, הגעתי יחד עם הבן שלי כדי להסתפר והוא קיבל אותנו בשמחה והתרגשות".
בשל מגבלת הראייה של מילן, אשר מסייע לו בכל עזרה לה הוא זקוק - תיקונים קלים וסיוע בקריאת מכתבים: "אני מגיע אליו בשמחה, מטאטא את ביתו לפעמים, וגם עזרתי לו לפתוח סתימה שהייתה בביתו. הקשר שלנו מאוד מיוחד, אני אפילו בקשר עם הבן שלו שגר בבאר שבע. הוא מתקשר פעם בשבוע לדעת מה קורה וגם מודה לי מאוד – אבל מבחינתי זאת זכות ומצווה גדולה".

תוכנית "קהילות תומכות" בנתניה מופעלת עבור המחלקה לטיפול באזרחים ותיקים, שבמנהל הרווחה והשירותים החברתיים בעירייה ע"י חברת "נטלי – שירותי רפואה " התוכנית מספקת סל שירותים מגוון שנועד לתת מענה לצרכים שונים של מבוגרים אשר מעדיפים להמשיך לגור בביתם בביטחון תוך שמירה על עצמאותם, פרטיותם ואיכות חייהם. סל השירותים כולל חיבור ללחצן מצוקה ושירותים רפואיים 24 שעות ביממה, פעילויות חברתיות, ואב קהילה לסיוע בתיקוני בית קלים.