פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מועדון הגמלאית "כלניות"  נעשה הכל כדי להעלות חיוך על פניכם" מועדון הגמלאית "כלניות" 

מינהל הרווחה בעיריית נתניה-המחלקה לאזרחים וותיקים מזמין את האזרחים הוותיקים לתכניות פנאי והפגת בדידות הכוללים בין היתר קבוצות הליכה, ריקודי שורות, פילאטיס, תרגילי גמישות, ריקודי עם, התעמלות בונה עצם ועוד 

מועדון הגמלאית "כלניות" 

מינהל הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית נתניה הגה תכניות לאזרחים הוותיקים ויחד עם משרד הרווחה, המשרד לשוויון חברתי ומפעל הפיס הכירו בבדידות האוכלוסיה הותיקה כמגיפה בפני עצמה, מה שהוביל לפיתוח תכניות ומענים לסוגיה זו.

כעת, כאשר מבצע החיסונים בעיצומו, יוצאות לדרך עשרות תכניות מותאמות במיוחד לאזרחים הוותיקים ביוזמת עיריית נתניה ובהנחיית ראש העיר, מרים פיירברג-איכר,

תכנית "נעים בשלישי"

אחת התכניות הינה תכנית "נעים בשלישי" ביוזמת המשרד לשוויון חברתי, הכוללת מגוון סדנאות תנועה וספורט בהדרכה מקצועית וללא עלות. פעילות זו תתקיים באוויר הפתוח – בגנים ובחצרות המועדונים החברתיים בעיר. בין הפעילויות המוצעות לאזרחים הוותיקים: הליכה נורדית (הליכה עם מקלות הליכה), גמישות, פילאטיס, התעמלות בונה עצם, קבוצות הליכה, התעמלות בונה עצם, עיצוב סטטי ודינאמי, ריקודי שורות, זומבה, ריקודי עם ועוד.
לצורך השתתפות בפעילויות "נעים בשלישי" יש להירשם מראש במחלקה לטיפול באזרחים ותיקים בטלפון: 09-8603356. חברי המועדונים יכולים להירשם אצל רכזות המועדונים.

תוכניות נוספות

תוכניות ומיזמים נוספים: תכנית "מיזם שמחה" – שילוב הופעות אמנים בבתי דיור מוגן ובבתי אבות.
תכנית "מתחברים" – פעילי שכונות ואזרחים ותיקים המתנדבים למען אזרחים ותיקים,
"חבר לחיים"-ליווי פרטני של אזרחים ותיקים ע"י מתנדבים עובדי העירייה,
"רגעים עם סבא וסבתא" – קשר וסיוע של מתנדבים בצרכים אינסטרומנטאליים.
"קהילה תומכת"- תכנית קהילתית המעניקה מעטפת של בטחון, הגנה ופעילות חברתית לעידוד שייכות לקהילה
"העשרת מיומנויות השפה העברית"- למידה במתכונת אולפן ליוצאי אתיופיה, בריה"מ וצרפת.
"מחוברים לחיים, מועדון וירטואלי"-תכנית לאזרחים הוותיקים ניצולי השואה המחוברים לפעילות באמצעות ערוץ ייעודי.
"ידידים במדים"- קשר בין אנשי קבע לאזרחים הוותיקים, ניצולי השואה.
"אוריינות דיגיטלית"- אפליקציה להפגת בדידות, חלוקת טאבלטים תרומת מפעל הפיס, אוריינות דיגיטלית באמצעות תלמידי תיכון והכשרת אזרחים ותיקים בזום.
"סדנאות לקידום בריאות"-תכנית המקדמת אורח חיים בריא בדגש על זכרון ושכחה, תזונה פעילות גופנית.
"סדנאות להגברת החוסן האישי והקהילתי"-התמודדות עם הלחצים בזמן קורונה.
"סדנאות לכתיבת סיפורי חיים"-העלאת חוויות ותובנות אישיות על הכתב.
"קבוצות הליכה"-הליכה באוויר החופשי לשיפור סיבולת לב-ריאה, כוח ובעיקר לשיפור מצב הרוח,.
"סדנאות חדר כושר למוח"-תרגול לשימור הזכרון ושיפור מיומנויות החשיבה.
"סדנאות תרפיה באומנות"- סדנאות המיועדות למרותקי בית ולאזרחים שאינם משתתפים בפעילויות חוץ.

מנהלת המחלקה לטיפול באזרחים הוותיקים במינהל הרווחה, גילה גלעדי, מסבירה: "הקורונה הוציאה הרבה מאוד אזרחים ותיקים ממעגל הפעילות שהיתה להם עד כה, גם אלו שעד הקורונה לא חשו בודדים כי היו עטופים בפעילויות, עם פרוץ הקורונה הפכו לבודדים. מצאנו את עצמנו פוגשים כאב של אזרחים ותיקים – כאב של בדידות ומרחק ממשפחה וחברים. ידוע כי המתכון לאריכות ימים ואיכות חיים טובה בגיל המבוגר הוא תולדה של פעילות, מציאת עניין ומשמעות בחיים, ואנו מזמינים את כל האזרחים הוותיקים לעשות זאת ולהשתתף במגוון התכניות שאנו מציעים".

ראש מינהל הרווחה והשירותים החברתיים, רותי גור "אנו למדים מהאזרחים הוותיקים שכבר הצטרפו בעבר לפעילויות במועדונים החברתיים, שהדבר שיפר משמעותית את איכות חייהם. כעת, עם מבצע החיסונים הנרחב – בטוח יותר, ועל-כן אני קוראת לכם האזרחים הוותיקים המחוסנים, לחזור ולהיפגש באוויר הפתוח עם חברים ומדריכים מוסמכים, תחת שמירה על הנחיות משרד הבריאות ושמירה על בריאותכם. הדבר יתרום לכל אחד ואחת מכם ויעלה חיוך על פניכם, וזו המטרה שלנו".

חברת המועצה טלי מולנר הממונה על הרווחה "העיריה באמצעות המחלקה לאזרחים ותיקים במנהל הרווחה יצרה תכנית קסומה ועשירה במיוחד עבור האזרחים הותיקים על מנת לעודד ולהקל על החזרה לשגרה ולסייע להפיג בדידות. התכנית מגוונת ועשירה ואני קוראת לכולםלהצטרף להירשם ולהגיע לקחת חלק אנחנו ממשיכים להפיק תכניות נוספות שילוו אותנו לאורך כל השנה".