פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: עמותת אור ירוק האם נתניה מסוכנת לקשישים בדרכים? צילום: עמותת אור ירוק

על פי נתוני הלמ"ס בנתניה נפגעו בעשור החולף למעלה מ-350 קשישים הולכי רגל בתאונות דרכים

צילום: עמותת אור ירוק

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בשנת 2020 בנתניה נפגעו בעשור החולף בתאונות דרכים 354 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם 19 נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 34 קשישים הולכי רגל, מהם חמישה נהרגו.

בכל שנה נפגעים בממוצע 730 אזרחים ותיקים בעודם הולכי רגל בתחום העירוני, כך עולה מהנתונים. בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בערים ובישובים 614 קשישים (65+) הולכי רגל, 35 נהרגו ו-161 נפצעו באורח קשה.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הקשישים הם קבוצת אוכלוסייה המצויה בסיכון גבוה להיפגע בתאונות דרכים. נתוני ההיפגעות שלהם ממשיכים להיות גבוהים בכל שנה ולא ניכר צמצום במספר הנפגעים. המדינה לא עושה די על מנת לצמצם את מספר הקשישים הנפגעים וכך אנו מגיעים למצב שאנשים ששרדו חיים שלמים, עברו מלחמות, מחלות ותקופות לא פשוטות, מוצאים את מותם על הכביש בתאונות דרכים. כדי למנוע את התאונה הבאה ולהציל את הקשיש הבא חייב משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לדרוש מהרשויות להתקין פסי האטה בסביבה בה ישנו ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות ומרכזי יום לקשיש ויחד עם זאת להאריך את משך האור הירוק ברמזור המיועד להולכי הרגל. מדובר בצעדים פשוטים לביצוע, שאינם דורשים עלויות גבוהות ובעיקר מאוד אפקטיביים בצמצום כמויות הנפגעים והצלת חיים".