פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
צילום: רן אליהו ברית ערים תאומות בין נתניה לבין בירשטונאס שבליטא צילום: רן אליהו 

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג איכר וכן ראש העיר בירשטונאס שבליטא, ניולה דירגינצ'יינה – חתמו ביום שני על ברית ערים תאומות בין שתי הערים

ברית ערים תאומות | צילום: רן אליהו 

היוזמה לברית ערים תאומות בין נתניה לבירשטונאס הגיעה משגרירות ליטא ישראל, אשר מתכוונת לפתוח קונסוליית כבוד בנתניה.

בירשטונאס נחשבת לעיירת נופש, ספא וטיפולי מים. העיר ממוקמת 40 קילומטרים דרומית לקובנה, ו- 90 ק"מ מערבית לוילנה, על הגדה הימנית של הניימן ונחשבת לאחת הערים היפות והמתויירות באירופה.

הטקס נערך במעמדן של ראשי הערים וכן בהשתתפות הגב' לינה אנטנביציינה בישראל, שגרירת ליטא בישראל, שי שניצר, קונסול הכבוד של ליטא בישראל נציגי לשכת המסחר והתעשיה ישראל –ליטא – רמי רזניק וצחי כהן, הממונה על התיירות וקישרי החוץ בנתניה, אפרים בולמש, מנכ"לית האגודה לעידוד תיירות, אולגה לוריא וכן בכירי עיריית בירשטונאס.

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר הביעה את התרגשותה הגדולה מהגעת המשלחת, ראשונה לעיר מאז פרצה המגפה. "מאוד סימלי שאנו חותמים ברית ערים תאומות עם עיר תיירותית בליטא ומרגש לגלות כי לנוכח גילויי האנטישמיות הגןברים והןולכים באירופה, יש אנשים התומכים בישראל ומוקירים אותה."

ראש העיר בירשטונאס שבליטא, ניולה דירגינצ'יינה ציינה: "כייף להגיע לעיר כזאת יפה כמו נתניה ולחתום איתה על ברית ערים תאומות. אני חייבת לציין כי תיירים רבים מישראל מגיעים לעיר שלנו, הנחשבת לעיר אקסולוסיבית וידועה ואני מאמינה שגם מליטא יגיעו תיירים רבים לטייל בנתניה ובארץ היפה הזאת."