פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
גינות מונגשות בנתניה  נתניה - מרחבים ציבוריים מונגשים לבעלי מוגבלויות גינות מונגשות בנתניה 

מעל 100 גינות ציבוריות הונגשו בנתניה בחמש שפות שונות עבור אנשים עם עיוורון או לקות ראיה, באמצעות מערכת חדשנית להתמצאות במרחב בעזרת הנחיה קולית 

יעל אבידר פוטוק | צילום: יעל שומרון 

בימים אלו סיימה חברת Step-Hear להנגיש מעל 100 גינות ציבוריות בנתניה עבור אנשים עם מוגבלות, בדגש על אנשים עם עיוורון או לקות ראייה, בעזרת מערכת להכוונה קולית מבית "מהלב-המרכז לאיכות חיים ונגישות" לצורך התמצאות ומציאת דרך במרחב.

ההנגשה עם Step-Hear מאפשרת לאנשים עם לקות ראיה או עיוורון ליהנות מהגינות באופן עצמאי, באמצעות האפליקציה החינמית שמפעילה באופן אוטומטי הנחיות קוליות לאיתור הכניסה לגינה ומציאת נקודות עניין כגון: אזורי ישיבה עם ספסלים, מתקני ספורט, גינת משחקים, ברזיה ועוד.

חידוש נוסף הוא היכולת לקבל את ההנחיה ב-5 שפות שונות, באופן אוטומטי לפי השפה שמוגדרת למשתמש בטלפון - עברית, ערבית, אנגלית, רוסית או צרפתית.

במסגרת הפרויקט הנוגש גם "פארק אגם החורף". 

מערכת סטפ-היר הינה טכנולוגיה בפיתוח ישראלי, המאפשרת נגישות לאנשים עם מוגבלות בישראל ובעולם, עם אלפי נקודות נגישות המותקנות במקומות ציבוריים ומסחריים כאוניברסיטאות ומוסדות אקדמיים, סניפי הבנקים, בתי חולים, מלונות, פארקים, אטרקציות תיירותיות, חופי הים, תחנות אוטובוס ועוד. 

ראש עיריית נתניה, הגב' מרים פיירברג-איכר: "עיריית נתניה שמה לה למטרה לקדם את איכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות, הן בפתיחת מסגרות חינוך ייעודיות ומקדמות והן בפתיחת מסגרות חברה ותעסוקה ובהנגשת המרחב הציבורי. אני גאה במודעות שהתפתחה בנושא ובעיקר בפעילות שנעשית לרווחת התושבים." 

רוית קרדי, מנכ"לית חברת "מהלב - המרכז לאיכות חיים ונגישות": המרחב הציבורי הוא מרחב של כולנו. אנשים עם מוגבלות זכאים להנות מהגינות הציבוריות ומהמגוון שיש למרחב הציבורי להציע. אנו שמחים על הזכות שניתנה לנו להמשיך ולהנגיש מרחבים ציבוריים ברחבי הארץ לאנשים עם מוגבלויות שרוצים כמו כולנו לצרוך חוויות של טבע, בילוי, תרבות ופנאי "