פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
גיא גולן "היה חשוב לי להציל את התדמית של המדינה בנושא הפליטים" גיא גולן

גיא גולן ראה את התמונות של הפליטים בנתב"ג, והזדעזע. לאחר שחלקם השתכנו בנתניה, תרם להם אוכל ממסעדת סקוצ'מן שבבעלותו ואף זכה למכתב תודה מרגש. ויש לו גם הרבה מילים טובות לומר על בני גנץ 

ט

80 מנות נתרמו לפליטים מאוקראינה 

המראות הקשים שהעולם כולו נחשף אליהם במסגרת מלחמת הדמים הקשה בין רוסיה לאוקראינה הגיעו מטבע הדברים גם לנתניה. גיא גולן, הבעלים של מסעדת סקוצ'מן בעיר, צפה בתמונות הקשות של הפליטים "הזרוקים" בנתב"ג, והתקשה לקבל את הדברים.

"יש לנו היסטוריה של שואה, ולא יתכן שהמדינה תקלוט את הפליטים האלה בצורה הכי עלובה שיש. זה מאוד כאב לי", הוא אומר בשיחה עם 'נתניה נט'. שר הביטחון וסגן ראש הממשלה, בני גנץ, שראה את התמונות, נרתם מיד לסייע ודאג שהפליטים יפונה מנתב"ג למלונות ברחבי הארץ. "אני מברך את גנץ, הוא הכי ראוי להיות ראש ממשלה. כל הכבוד לכחול-לבן על הדאגה לפליטים", אמר גולן.

כ-260 פליטים נקלטו בבתים פרטיים ובבתי מלון בנתניה, וכאן זיהה גולן את האפשרות לעשות מעשה טוב בחלקת האלוהים הקטנה שלו. בפוסט שפרסם ותורגם לרוסית עבור אתר העולים בנתניה, הזמין את הפליטים השוהים בעיר למסעדה שלו כדי לקחת אוכל חם הביתה לשבת, ללא תשלום. כ-80 מהם נענו להזמנה, הגיעו לסקוצ'מן והיו אסירי תודה. אחת הילדות אף ציירה ציור תודה צבעוני ומרגש שנתלה במסעדה אחר כבוד.

"היה חשוב לי להציל את התדמית של המדינה בנושא הפליטים", מסכם גולן. "מעבר לכך, עשיתי את זה מאהבה. מדובר באנשים צנועים שקיבלו אוכל כיד המלך וזה עשה לכולנו טוב על הלב".