פסטיבל הזמר "כתר המזרח" | צילום: אביטל אלירן  מעל 20,000 איש בפסטיבל "כתר המזרח" בנתניה פסטיבל הזמר "כתר המזרח" | צילום: אביטל אלירן

כ- 22,000 איש הגיעו לפארק החורף בנתניה לפסטיבל "כתר המזרח" של משרד התרבות והספורט, המתקיים זו השנה הרביעית. השרה רגב: "מתן במה ממסדית לזמר הישראלי הים תיכוני - תיקון היסטורי"

צילום: אביטל אלירן 

פסטיבל "כתר המזרח" התקיים אתמול (שלישי) בפארק השלולית בנתניה. את הערב הנחו חן אמסלם וירון אילן. הופיעו אייל גולן, עדן בן זקן, מאור אדרי, סאבלימינל, נסרין קדרי, רותם כהן, יסמין לוי, שמעון בוסקילה, מושיק עפיה וכנסיית השכל שביצעו את מיטב היצירות של הזמר הישראלי הים תיכוני לאורך השנים, ושעוררו השראה בקרב קהלים רבים. 

רכילות בנתניה - מעל 20,000 איש בפסטיבל "כתר המזרח" בנתניה

צילום: אביטל אלירן 

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב אמרה באירוע: "זה לא סוד שהפסטיבל הזה הוא פרויקט דגל מבחינתי. הוא מסמן את הדרך ואת האג'נדה שאני מובילה של מתן ייצוג ובמה ציבורית וממסדית למי שהיו במשך עשרות שנים מודרים ממנה. קולו של הזמר הים תיכוני לא נשמע למרות יופיו ותרבותו העשירה. היו מי שחשבו שאינו ראוי, ואת זה החלטתי לשנות ולעשות תיקון היסטורי. המהפכה עדיין לא הושלמה ויש לנו עוד דרך. מי שחושב שהיום הזמר המזרחי כבר מקבל ייצוג שווה בגלצ לדוגמא, טועה.רק השבוע ראינו את הנתונים שפורסמו, זה עדיין לא המקרה. אבל בהחלט יש לנו הישגים וזה במידה רבה גם בזכותכם קהל יקר. הציבור הרחב הוכיח שבעידן של היום הוא קובע מי האמנים האהובים עליו, וגם אם הם לא מושמעים ברדיו, הם מושמעים בבתים, ברכבים, באירועים וגם בפסטיבלים. והנה כולכם באתם לשמוע פה הערב את קולו של כתר המזרח."