השפעת קונפליקטים בזוגיות על עיצוב הילד השפעת קונפליקטים בזוגיות על עיצוב הילד השפעת קונפליקטים בזוגיות על עיצוב הילד | אילוסטרציה: fotolia

מניעת חוסר גבולות אצל הילד יהא בחיק משפחתו וסובביו. המעגל הצמוד ביותר מול הילד הם הוריו העוטפים אותו בשגרתו היומית.

ישר גבריאל, יועץ זוגי ומשפחתי, יועץ מיני ופסיכותרפיסט. כותב בלוג בנושא: השפעת קונפליקטים בזוגיות על עיצוב הילד

בכדי להבין את נפש הילד, אנו חייבים לדעת כיצד מתנהלת רוחו, הלך מחשבתו וצורת התנהגותו ורק אז נוכל להתקדם בדרכנו בכדי לשנות את מידותיו או לעצבם אט אט.
תובנה זו מחייבת אותנו לקחת בחשבון כי אנו הוריו הילד העומדים מולו, גם באם נראה שאינו מבחין בנו, להיזהר מכל משמר על אופי התנהלות הבית, התנהגות הדדית בין בני הזוג וניהול שיחה בצורה נכונה ומכובדת בין בני הזוג.
אי לכך, שומה על בני זוג לדעת כי הלך הזוגיות משפיע לא בעקיפין כי אם ישירות ובצורה קריטית על חינוך הילד ועל כך יעסוק מאמר זה בסיעתא דשמיא.
קיימים מצבים שבהם הורה שולח את הילד להורה השני מסיבה זו או אחרת ולא משנה מדוע.

מדוע זה קורה וכיצד ניתן למנוע מצב חמור זה?

אחת הסיבות למצב זה הוא ניהול הזוגיות תוך כדי קונפליקטים {סתירות} בניהול הטכני של הבית או האדמיניסטרציה של הבית. דבר זה גורם בין בני הזוג לוויכוחים ולעיתים מיותרים המשליכים על הילד ישירות.
נפגשתי לפני יומיים עם זוג צעיר שנישא לפני חודשים ספורים, הבעל שאלני האם גם זוג צעיר צריך ייעוץ ?

עניתי שכמעט כל זוג זקוק לייעוץ או הנחייה כיוון שכל אחד מהם הגיע מבית אחר, השקפת עולם שונה, צורת חיים שונה, משקעים אחרים, תובנות אחרות לחיים ולכן עליהם בעת קונפליקט מתמשך להגיע ליועץ שכן היועץ מסייע להם לחשוב נכון ומשקף את טעותם שאינם ערים לה וכך בני הזוג מגיעים לתובנות על טעויותיהם ומכאן טעותם אינה שבה בשנית.

זוג אשר נמנע מלדון על קונפליקטים שצצים במהלך חיי הנישואין, גורם שהקונפליקט מוחבא היכן שהוא בחיי הנישואין וצץ לפתע בעת מדון או ויכוח ויש אשר יקראו לזאת "הצפת משקעים" 

כיצד אם כן לנהל קונפליקטים?

ניהול קונפליקטים רצוי שייעשה על ידי בני הזוג בעצמם בצורה מכובדת וחיובית, מאידך, אסור שמצב זה יימשך ואפילו ימים ספורים שמא יגרור אחריו משקעים ויש להגיע לפתרון מיידי מחשש להשלכות המצב במסגרת העוטפת את בני הזוג (ילדים, משפחה).
פתרון קונפליקט הוא הגעת בני הזוג לתובנה "כיצד הגענו לזה וכיצד נוכל להימנע להגעת מצב זה בעתיד".
בני זוג עשויים לדעת כי ילדיהם מהווים תוצאת משוואה מתמטית לתרגיל, כפי שננהל את תרגיל נכונה כך התוצאה תהא נכונה ולהיפך.
כל ניסיון לנסות ולפתור את התרגיל בשיטות מתחכמות, התוצאה לעולם תהא שגויה ולכן יש ללמוד כיצד לפתור משוואות ובטח כאשר מדובר במשוואות מסובכות כמו חינות הילדים וחיי נישואין.

 

בריאות - השפעת קונפליקטים בזוגיות על עיצוב הילד

על הכותב: ישר גבריאל, מנהל קליניקה טיפולית, יועץ מומחה לזוגיות חינוך ומשפחה.מעביר סדנאות בתחומי הזוגיות וחינוך בכל רחבי הארץ ובעל תואר שני בפסיכולוגיה. 
מנחה הורים מוסמך מטעם משדר החינוך. בעל ניסיון בחינוך של 20 שנה וניסיון טיפולי של מעל עשר שנים. מטפל בנפגעי התעללות, טראומות וחרדות. מגשר מוסמך כללי ומשפחתי.
מקבל מכל המגזרים: חילוניים, דתיים וחרדים