אילוסטרציה חופש – מבט אחר מעבר חמשת החושים אילוסטרציה

כולנו מדברים על חופש, כולנו אוהבים חופש, חופש היא מילה קלילה כאשר דימויים קופצים לנו מיד כמו פופ קורן מתוך סיר לוהט. כל אחד מגדיר את החופש מניסיונו או הנאותיו וכל זאת כאשר אנו מעוגנים בהגדרה המורכבת ממכנה משותף של תחושת שלמות

 אילוסטרציה

למה אנו קוראים חופש? ובכן, ישנם מספר ממדים המדברים על חופש והם, חופש פיזי, בעבר תופעת העבדות הייתה תופעה שכיחה היו עבדים ללא זכאות או זכויות, אנשים נמכרו בכיכר השוק כסחורה העוברת לסוחר, סוג שני של חופש הוא, חופש פסיכולוגי שרק מעטים נמצאים בממד זה, בדרך כלל אנשים משועבדים לאידיאולוגיות חברתיות המושפעים מהסביבה האונסים אותנו לחשוב בתבניות מסוימות.

מגיל קטן השכל האנושי מותנה לתנאים שהחברה מכתיבה לנו, החופש שאנו מייחלים לעצמנו הוא חופש של גילוי האמת שבנו, חידוד האינטלגנציה, אותו מהלך המסייע לנו להישאר פתוחים וערניים. בחופש מסוג זה אחריות תראה לנו עצומה עם עמל רב, אך ההערכה לעמל בעבור החיפוש הוא פסגת החופש.

כשזרם המחשבות נפסקת ההכרה הטהורה שמודעת לקיומנו תצוף גם אם אנו נמצאים בתוך עיסוק ככל שיהיה, אותה ערנות עדינה משתווה לחופש רוחני.
חופש ממשהו או חופש מפעולה אינו חופש, הכוונה האמתית להיות עצמך משוחרר מכל התניה.
הכמיה והרצון לחופש הם השעבוד הבלתי נראה.

נולדנו חופשיים אך ההתניות כיסו אותנו בשכבות, ובשכבות אלו יצרנו הרגלים האוחזים בנו ככבלים, אנו חיים כבובת מריונטה כאשר החברה אוחזת בחוטים.
החברה מביאה את ביטוייה בכל מקום שנתבונן החל מחדשות, פרסומות, מניפולציות לקניות, לרעיונות ועוד הרבה, כיוונון מבטנו אם לא כל חושנו עבור היצע מרכולתם.
אין דבר גבוה יותר מתחושת חירות פנימית שאיש אינו יכול ליטול אותה, גם אם נהיה אסירים אותה חירות תשמר ואינה ניתנת למסירה, גופכם יהיה כלוא אך נשמתכם בערנותה תשמר צלולה, אף חברה לא תוכל להגשים את חלומכם.
לקיחת אחריות מלאה היא זו שתביאכם לעבר החופש.
כאשר אנו משליכים משא מעלינו אנו מפנים מקום לשמחה ורווחה, רק אדם חופשי יכול להיכנע ולהישטף בזרם החיים והטבע. אין שום צידוד להילחם בהתניות אלא בהבנתם , לראות כיצד הן שולטות ומשפיעות על חיינו, עצם ההבנה של תהליך הראיה הוא הגעה לאיזון וחירות פנימית.
החופש כמו השמחה, הוא סובייקטיבי אינו קשור לזמן, מקום או אישיותכם, אלא למצב הכרתם.
תאמינו או לא, אך ישנם אנשים המאוהבים באומללותם מכיוון שהשקעתם בסבל הייתה כרוכה במאמצים, לכן אינם מרשים לעצמם להיפרד מהסבל כל כך מהר, אחרי השקעה כל כך רבה.
"חופש"
החופש ניתן במתנה
בלי שום תשלום או תמורה
רק בהבנה עמוקה
נשתחרר מאזיקים ומשא
והדרך הארוכה
תהפוך למהנה.

בריאות - חופש – מבט אחר מעבר חמשת החושים

על הכותבת: יפה זרגרי, מאמנת בכל תחומי החיים ומטפלת רגשית נפשית במגע שיאצו-קוואנטי. מרצה ומעבירה סדנאות בתחומי משמעות החיים והעצמתם.

 

בלוגים נוספים שכתבה יפה זרגרי

האינטימיות כמקפצה לחיים מלאי סקרנות שלווה וסיפוק

האם אנו רוצים לחיות בשמחה?

לכל אחד שומר מסך משלו