אילוסטרציה | fotolia רגשות מעצימים ורגשות מחלישים בקו הזמן אילוסטרציה | fotolia

במהלך חיינו אנו חווים מגוון תחושות בחלקן טובות ובחלקן פחות, אחד הרגשות הבולטים הוא רגש הבושה. כדי שיתרחשו קשרים אמתיים עם אנשים המקיפים אותנו בסביבתנו הקרובה והרחוקה, קשרים כמובן שנרצה בהם, אנו חייבים לחשוף את האני האמתי שלנו

אילוסטרציה | fotolia

האני שמוסתר בכל כך הרבה שכבות הגנה, שבדרך כלל אנשים מתביישים בו, אנו תוהים אם אנשים אחרים יראו זאת אולי לא יאהבו אותנו ואז לא נהיה ראויים לקשר הזה תחושת הבושה מגבילה אותנו להיות ולחיות כפי שאנו היינו רוצים, מצמצמת אפשרויות פעולה ומותירה תחושת החמצה ותסכול.

יש להבין שהבושה נוצרת בעקבות חוויות מן העבר מסיטואציות שאינן תלויות בנו, ומכיוון שמנגנון ההגנה עדיין לא הבשיל, אמצנו לתוכנו תחושות של אשמה, אחריות אישית ומחויבות למציאת פתרון בכל דרך אפשרית.
כשההבנה אינה בוגרת ואינה נושאת בשלות של בטחון, אנרגיה מרובה משתחררת לחינם ואמונות מגבילות תופסות חלק נכבד מדפוסי התנהגותנו, אשר מעכבות התפתחותנו האישית. אמונות אלו הן אמונות מחלישות ומנתקות אותנו ממשאבים ועוצמה פנימית והנה דוגמא קטנה: אם נאמר משפט כמו :"זה לא מספיק טוב" או "יכולת יותר" ,התרגום הינו תחושה בסיסית שמשהו פגום בנו, והיכולת להתפתח נחלשת. זו הייתה דוגמא ממיני רבות.

מספר מרכיבים בסיסים לתחושת בטחון עצמי, והעיקריים בניהם

בטחון עצמי מורכב ממספר הצלחות, כמות הצלחות שצברנו בחיינו הן אלו שנותנות פרספקטיבה, ככל שהרבינו לעשות , לפעול ולהצליח צברנו ניסיון, וניסיון שווה בטחון.
בדרך כלל פעולה החוזרת על עצמה נעשית בביטחון גדול יותר, אשר יוצר את תחושת הביטחון הכללי.
בטחון ביכולת הפנימית שלנו, ובהכרת המשאבים הפנימיים, לחשוב באופן עצמאי ולהתמודד עם אתגרים בחיי היום יום.
האמונה הבסיסית בעצמנו שזכותנו להצלחה, אושר, כבוד עצמי, ושהננו בעלי ערך עם ייחודיות בלעדית שזכותנו הבסיסית לבטא את רגשותינו, דרכנו, ולהגשים עצמנו.
"אף אדם לא יוכל להגשים חלומך, אף אדם לא יוכל לחיות את חייך", אם המשפט הנ"ל נאמר כסיסמא, אזי יישאר כסיסמא, אך אם ההבנה הרימה אמת מידתה גבוה, הבחירה תהיי הזכות הראשונית שניתנה לכם, הזכות השנייה היא השליטה על הבחירה זאת אומרת כיצד תרצו שחייכם יראו, וכמובן איך לא, "הרצון "שעומד ומנצח על הכול. לפני כל פעולה יש להתחבר להלך רוח המתאים, לדוגמא: אם החלטתם לרקוד שימו מוזיקה טובה, והתוצאה תהיה אפקטיבית.
לכן יש להתחבר לאנשים מעצימים, והאנשים המחלישים? לבדוק מה האינטרס שלהם מכך.
אל תנסו לרצות אחרים, זה לא יהפוך אתכם לאגואיסטיים, אלא ישמר לכם אנרגיה.
אין צורך להיות מושלם, יש צורך להרגיש טוב עם עצמך.
אמונות אלו יהפכו למציאות כאשר תתאמנו ,אתם תהיו חלק מהמציאות שבניתם.

 

בריאות - רגשות מעצימים ורגשות מחלישים בקו הזמן

על הכותבת: יפה זרגרי, מאמנת בכל תחומי החיים ומטפלת רגשית נפשית במגע שיאצו-קוואנטי. מרצה ומעבירה סדנאות בתחומי משמעות החיים והעצמתם.

 

בלוגים נוספים שכתבה יפה זרגרי

סוד מערכת יחסים טובה טמונה בהקשבה

מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד

משברים הינם אתגרים משמעותיים בחיינו 

הסתיו בפתח, הטבע נצבע, וההתכנסות מתחילה פעולתה 

מרוץ החיים כגלים מעלה מטה ומה שביניהם 

אחריות וחופש שני צדדים למטבע

איך אנו נראים בעיני אחרים?

מי הם המיסטיקנים? לאו דוקא סינים

להרגיש טוב ? לעצור, להסתכל ולהקשיב

מודעות ופעולה יוצרים את האמת

חופש – מבט אחר מעבר חמשת החושים.

האינטימיות כמקפצה לחיים מלאי סקרנות שלווה וסיפוק

האם אנו רוצים לחיות בשמחה?

לכל אחד שומר מסך משלו