בית ספר לגלישה נהרס מבנה בית ספר לגלישה "סרף סנטר" נהרס, המקום ממשיך לפעול כרגיל

בולדוזרים של העירייה, עלו היום בצהריים על מבנה בית הספר לגלישה "סרף סנטר", הצמודים למסעדת במבו וילאג' בחוף פולג והרסו אותם עד היסוד בשל עבירות בנייה. בעלי המועדון: "זה יום אבל לכולנו, הבית השני שלנו נהרס"

זה לא היה רק מועדון גלישה. זה חברים, משפחה, זה בית שני

היום בשעה 12 בצהריים שררה בחוף פולג בנתניה, אווירה קודרת. הגולשים הצעירים – מדריכים במועדון לגלישה "סרף סנטר" נכנסו זה אחר זה, לתוך הצריף ששימש כמעין משרד של המועדון, והוציאו משם את הגלשנים, את חליפות הגלישה וציוד נוסף. באותה העת, עמד כמה מטרים משם, בולדוזר של העירייה, ממתין לסיום הפינוי, ונותן הוראה לתחילת ההריסות. "בשבילנו המקום הזה, הוא לא רק מועדון גלישה. זה חברים, זה משפחה, זה בית שני", אמר בקול שבור, אחד המדריכים ב"סרף סנטר". "זה היה חלום, שכמעט והתגשם, אבל עכשיו הכול נגמר".

החלום שכמעט התגשם

לפני כשלוש שנים, שני גולשים צעירים מנתניה החליטו להגשים חלום משותף, ולפתוח בית ספר לגלישה באחד החופים הכי יפים בנתניה – חוף פולג. הצעירים נכנסו לשותפות עם בעליהם של מסעדת במבו – ווילג' הסמוכה, והשכירו מהם עגלה, ששימשה לאחסון של ציוד הגלישה. היה נדמה, כי מדובר בסיפור הצלחה אמיתי. לקוחות בכל הגילאים נהרו אל מועדון החדש "סרף סנטר", ללמוד גלישה עם המדריכים הצעירים והמגניבים, ויחד עם הטרנד העכשווי של גלישה על הסאפ, שצבר תאוצה בקרב תושבי העיר, היה נדמה כי החלום של הגולשים הצעירים עומד להתגשם. אט-אט המקום התרחב, ואל עגלת הציוד נוספה גם סככה וצריף, ששימש כמעין משרד של המועדון.

חייבים להרוס את מועדון הגלישה, כדי לקבל רישיון עסק למסעדה

לפני כמה שנים, הוועדה המקומית לתכנון בנייה, קבעה כי המבנים הסמוכים למסעדת "במבו ווילג'", וביניהם גם המבנים המשמשים את מועדון הגלישה, אינם חוקיים, והוציאה נגדם צו לפינוי. אך בעלי המסעדה לא ממש מיהרו ליישם את הצו, והתיק התגלגל לפתחו של בית המשפט. בינתיים בקיץ שעבר, זכו בעלי בית הספר לגלישה במכרז של העירייה, להפעלת בית הספר לגלישה. על פי תנאי המכרז, הורשו הגולשים להעמיד עגלה על החוף, ותו לא.

הליך משפטי ארוך, שניהלה העירייה כגד בעלי "במבו ווילג'" בגין חריגות בנייה, הסתיים ב-10 למאי 2015. בית משפט השלום בנתניה, הוציא צו הריסה למבנים הלא חוקיים הסמוכים למסעדה, ואף חייב את בעלי המקום בקנסות כבדים.
בעלי המועדון "סרף סנטר", שהבינו, כי הם הראשונים שעומדים להיפגע, הזדרזו להגיש בקשה לבית המשפט לעיכוב ביצוע של צו ההריסה, אך גם כאן הם נחלו מפלה קשה. ב- 25 למאי 2015, בית המשפט דחה את הבקשה, ואף הטיל עליהם קנס כספי.

הם חשבו שעם הקשרים והכסף שלהם, הם יוכלו לתפוס עלי טרמפ

"העירייה למעשה התנתה את הרישיון של המסעדה, בהריסת המבנים הלא חוקים הצמודים אליה, ביניהם גם את המבנים הלא חוקיים של בית הספר לגלישה", אמר רוני מזרחי מבעליהם של מסעדת במבו ווילג'. "אחרי שבית המשפט דחה את הבקשה לעיכוב ביצוע, דרשתי מהגולשים להתפנות באופן מיידי. אולם נתקלתי בהתנגדות מצדם ולכן נאלצתי לפנות למשטרה ולעירייה. החברה האלה חשבו אולי, שעם הקשרים והכסף שלהם, הם יוכלו ולהמשיך לצפצף על החוק. הם חשבו שבגלל שיש לי חריגות בנייה, הם יכולים לתפוס עלי טרמפ. אבל זה לא עובד ככה. יש חוקים ויש בית המשפט.

כשהקמנו את המועדון, לא ידענו שהמקום אינו חוקי

ואכן בית המשפט הכריע והיום בצהריים המבנים של בית הספר לגלישה "סרף סנטר", נהרסו. "עמדתי על החוף ולא האמנתי למראה עיניי", אמר רועי ברדין, מבעלי מועדון "סרף סנטר". לפני כשלוש שנים, כשהקמנו את המקום הזה, לא ידענו שהוא לא חוקי. גילינו את זה רק כשנה לאחר מכן, וישר ניגשנו למכרז, כדי שהכול יהיה חוקי. קיבלנו אישורים, שילמנו 41 אלף שקלים לעירייה, אבל אז בעלי המסעדה הבינו, שהם יוכלו להוציא מאתנו כספים, רק באמצעות צווי הריסה.
אבל אנחנו נתאושש. נכון להיום כל הפעילויות של המועדון שלנו, ממשיכות כרגיל, לרבות חוגי גלישה וקייטנות.

תגובת העירייה

מפעיל המתחם (במבו ווילג') מבצע עבודות הריסה בהתאם להיתר שניתן ע"י הועדה המקומית לתכנון ובנייה. נציין כי עבודות ההריסה הינן חלק מתכנית להסדרת הבנייה במקום, בהתאם לתב"ע החלה במקום הרואה חשיבות רבה בהסדרת הבנייה לקו החוף, שהינו משאב ציבורי חשוב.

 

*בעל המקום אלדד שקד ביקש להוסיף כי אינו נכנס לשותפות עם רוני מזרחי מבעליהם של במבו וילג' אלא השכיר ממנו את המקום, כמו כן ביקש להוסיף כי עגלת הציוד הובאה לחוף על ידו, שייכת לו ולא הושכרה מרוני מזרחי בעליהם של במבו וילאג'