פרסומת היכל התרבות
אחת מיצירותיו של שי אביבי תערוכת יחיד לאמן שי אביבי אחת מיצירותיו של שי אביבי

מסע מקומי - תערוכה של האומן שי אביבי בגלריה על הצוק בנתניה

אחת מיצירותיו של שי אביבי 

ביום שישי בתאריך 1.11.2019 תפתח תערוכת יחיד של האומן שי אביבי בגלריה "על הצוק" בנתניה שתמשך עד לתאריך 30.11.2019.

בעבודותיו של אביבי מוצגים נופי ארץ ישראל. שי אביבי מנהל דיאלוג עם הציירים שיצאו לנוף וציירו מהתבוננות ישירה בטבע, תוך שהוא מתייחס למקום הישראלי. ציור באוויר הפתוח מתרחש בתנאים משתנים שלא ניתן לחזותם מראש ומאפשר לציירים לתאר את השינויים באור.
האם יש לך רקע באמנות ואם לא מתי החלה הרפתקת הציור שלך?

תערוכות ומוזאונים - תערוכת יחיד לאמן שי אביבי

החיבור שלי לציור התחיל עוד בגיל צעיר ותמיד ציירתי או רשמתי משהו. בהמשך התחלתי להשתתף בחוגי ציור שונים ובסדנאות עד שלפני כעשר שנים החלטתי להפוך את הציור לעיסוק עיקרי ולמדתי אצל טובי המורים והציירים בארץ, בסדנא לציור ורישום בירושלים וב"התחנה" בית הספר לציור ורישום בתל אביב ואצל רבים וטובים אחרים.
למעשה אני בתהליך של לימוד וחיפוש כל הזמן. זה תהליך שלשמחתי לא נפסק אלא רק מתגבר ואני מוצא את עצמי מתעמק עוד ועוד בכל מה שקשור בציור. החל מההיסטוריה של הציור והציירים עצמם בעבר ובהווה, כל ההיבטים הטכניים של הציור הצבעים הבדים והחומרים, הבנת האור והצל וכל מה שביניהם ומסע מתמיד בחיפוש אחרי היופי.
החיפוש הוא גם פנימי, להבין מה מעניין ומושך אותי , מה מאתגר ולאן אני שואף, להתעמק וגם להתנתק. להגיע למקומות ואיכויות שלא הייתי.

תערוכות ומוזאונים - תערוכת יחיד לאמן שי אביבי

מה נותן לך השראה ליצירתך?
אני מוצא ושואב השראה במקורות הציור מתקופת הרנסנס ואילך, בציור הפיגורטיבי והריאליסטי, בציירים בעבר ובמיוחד בהווה. ההשראה מגיעה מהתבוננות וחיפוש אחרי היופי הרב שיש מסביב, נופים, טבע, מרחבים ואנשים. אני חושב שיופי בכלל מניע אותי.

אוצרת התערוכה היא רויטל סילברמן גרין.