פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
תערוכה- מוסיפים על האור  תערוכה - מוסיפים על האור תערוכה- מוסיפים על האור 

במסגרת "פברואר יוצא מן הכלל" יקיימו מרכזים קהילתיים של החברה למתנ"סים פעילויות הנועדות לעודד שילוב, נגישות, היכרות ושותפות של בוגרים ומבוגרים עם מוגבלויות בקהילותיהם. במסגרת זו מתקיימת תערוכה יחידה במינה במרכז הקהילתי במזרח נתניה

תערוכה- מוסיפים על האור 

התערוכה  הינה פרי יצירתם של אמנים בעלי מוגבלויות אשר משתתפים באנתולוגיה, אסופה בעברית,* "מוסיפים על האור" אשר תצא לאור בסביבות חודש מאי. במסגרת המגבלות מספר הצופים לא יעלה על 10. קבוצות "מאורגנות" מוזמנות לפנות למזכירות ולבקש הדרכה מסודרת על התערוכה ועל האסופה. 
*אסופה היא קובץ של שירים, סיפורים, מאמרים מיצירותיהם של סופרים שונים. במקרה הנ"ל גם ציורים, צילומים ואיורים.

בנתניה מתחיל האור 

במהלך שנה שלמה מובילה אסתר דגן קניאל, תושבת נתניה, יחד עם קבוצת חברים וחברות מנתניה ומכל הארץ, יצירה של "אסופה", ספר ובו שירים, סיפורים, צילומים, ציורים ואיורים של יוצרים בעלי מוגבלויות. אסתר, שבמשך מספר שנים סיפרה סיפורים לקבוצת ליקויי ראייה, החלה להרחיב את פועלה ולהעלות בערב חג החנוכה "נר תשיעי", באירוע חשיפה והצדעה ליוצרים עם לקות ראייה ועיוורים. מספרת אסתר: "בשנת 2019, במופע החמישי של "מוסיפים על האור", בזמן שהסופרת שרה אהרוני והסופר ד"ר אמנון ז'קונט קראו משיריהם של יוצרים מקומיים, לכדה את תשומת ליבי המשוררת אורית מרטון, תושבת נתניה, לקוית ראייה ושמיעה, היושבת בכיסא גלגלים. פניה קרנו מאושר כאשר הקריאו גם את שירה מעל הבמה". זה היה הרגע המכונן בו הגתה אסתר את רעיון האסופה. היא שלחה קול קורא ברשתות החברתיות והציעה ליוצרים בעלי מוגבלויות לשלוח אליה עבודות. בעבודה איטית ועקבית, מאדם לאדם ומאוזן לאוזן, היא החלה להפיץ את האור שבה, להגיע לבעלי ובעלות מוגבלויות מכל הארץ ולאסוף את היצירות שנשלחו אליה. בדרך מופלאה היא גרמה למתנדבים רבים מכל קצוות הארץ, מוכרים יותר ומוכרים פחות, בעלי מקצועות שונים וראשי מערכות המטפלות באנשים מוגבלים ללכת אחריה ולתמוך בחזון עליו חלמה. הם עזרו לה לאסוף את החומרים, ליצור קשר עם היוצרים, לחפש יוצרים אחרים, למיין את היצירות השונות ואף לערוך אותן, וכל זאת כשידה וליבה נמצאים בכל מקום. היא לא נחה לרגע ואינה מוותרת על קלה כבחמורה. לאחר שלושה שבועות בהם ניסתה, בעזרת נכדה, לגייס כסף מן ההמון, היא החליטה לעצור ולממן יחד עם בעלה ובני משפחתה את הפרויקט הענק הזה. "כשהרגשתי שאני מתעסקת בחומר ולא ברוח החלטתי עם בעלי שזה יהיה מפעל החיים שלנו". ואכן החלום עבר מהכוח אל הפועל.  כ-70 יוצרים עם מוגבלויות: חרשים, עיוורים, חולי פוליו, שיתוק ילדים, אוטיסטים ואחרים שלחו אליה יצירות מפרי עיטם ומכחוליהם. בתוך האסופה ניתן לקרוא גם שירים וסיפורים מאת יוצרים מנתניה. בימים אלה האסופה קורמת עור וגידים לספר ממשי והצפי הוא להוציאה לאור במאי 2021. התערוכה "מוסיפים על האור" הינה ההשקה הראשונה של מפעל מכובד זה. 

האמנים בתערוכה

דניאל אונגו לוי  - בת 24 מאיירת/אנימטורית/מעצבת גרפית ויוצרת קומיקס. גרה ברמת השרון
דניאל נולדה עם לקות ראיה קשה ובמהלך השנים עברה טיפולים קשים. דניאל למדה במסגרות שונות וכיום היא עומדת לסיים שנה רביעית במחלקה לתקשורת במכללת שנקר. דניאל שירתה בצה"ל כאנימטורית (יוצרת סרטוני אנימציה) וכמעצבת בפיקוד העורף. "כשאני מציירת, מבחינתי אני רואה" היא אומרת. דניאל איירה את האסופה בהתנדבות, והתוצאה מרהיבה. 
בטי בן בשט –נשואה +2 – ציירת ומחברת הספר "מעט ולאט". גרה בגבעתיים
בטי הינה לקוית ראייה עקב מחלה גנטית. בטי בוגרת טכניון ובעברה היא עסקה באדריכלות ועיצוב פנים, ולמדה ציור ופיסול. עקב התדרדרות במצב ראייתה ולאחר הפסקה של שנים ארוכות בעיסוק באמנות, היא חזרה לצייר. היא מציירת בעיקר בצבעי שמן על בד קנווס או על לוח עץ. רוב ציוריה נוגעים בעולמה האישי בעבר ובהווה.​ 
סברינה דה- ריטה - משוררת, צלמת, ציירת, ומוזיקאית. מתגוררת בחיפה
סברינה החלה לכתוב שירה בהיותה בת 13 וכיום היא חברה באגודת הסופרים העבריים בישראל. היא הוציאה לאור ספרי שירה רבים.  סברינה למדה ציור בבית האמנים על-שם "שאגאל" בחיפה, חברה באגודת הציירים והפסלים בישראל, חיפה והצפון ומרבה לצלם את נופי חיפה. צילום למדה סברינה באופן פרטי והשתתפה בכמה תערוכות עם צילומיה. הצילום עוזר לה להתמודד עם מצוקות ונותן משמעות לחייה.
היצירות של מועדון רקפת – מועדון חברתי – רמת השרון
מועדון רקפת הינו מועדון חברתי המהווה בית חם לבוגרים עם צרכים ייחודיים (ליקויי למידה מורכבים) ותפקוד גבוה. המשתתפים במועדון הינם בגילאי 20-40. חלקם תלמידים, חלקם בשירות לאומי ו/או אחרי שירות לאומי, חלקם עובדים במסגרות שונות בקהילה וחלקם גרים בדיור בקהילה. המשותף לכולם הוא הזהות שלהם כשווים בין שווים. את המקום הקימו רקפת ורונית, אימהות לבוגרים עם צרכים מיוחדים.
בתערוכה מוצגות עבודות צילום של חברים המשתתפים בחוג הצילום של "פוטו וייס ישראל" ובקורס כתיבה. יצירותיהם, ציור וכתיבה, מופיעים באסופה.

פתיחת התערוכה ביום שני 15.2.21 בשעה 18:00.
התערוכה  תהיה פתוחה בימים א'-ה' בין השעות 09:00-19:00 עד לתאריך 24.2.2021.
תאום הגעה לתערוכה בטלפון 09-8820729