למה כדאי לעשות יוגה בהיריון? תמונה: pexels 

לנוע בעדינות, לנשום עמוק, לחשוב על דברים טובים – הנה שלוש דרכים בהן יוגה יכולה לחולל נפלאות בגופך בכל תקופה בחיים, ובייחוד בזמן ההיריון. בין אם את רגילה לתרגל יוגה ובין אם את שוקלת להתחיל כעת כשאת בהיריון, הינה כמה דרכים שבהן תרגול יוגה יכול לתרום רבות להיריון שלך, ולהפוך את החיים שלך להרבה יותר יפים

היוגה תומכת בגוף המשתנה שלך

הגוף שלנו משתנה תמיד, אך בהיריון הוא נמצא בתוך קלחת רותחת ומואצת של שינויים, וכדאי שנעזור לו להתמודד איתם בהצלחה. תרגול יוגה טרום לידתי נועד לתמוך בשינויים שקורים בגוף בהיריון, פשוט כי הוא מציע לנשים דרך בריאה ובטוחה לחזק את השרירים, להאריך אותם וליהנות מתמיכה טובה יותר בגוף המשתנה ובבטן הגדלה.

הכנה מעולה ללידה

גם אם נראה כי שבועות היריון לא ממש זזים, הלידה תגיע מהר מכפי שאת חושבת – והיוגה מספקת דרך נפלאה לתמוך בגוף לקראתה. יוגה טרום לידתית מחזקת בייחוד את שרירי רצפת האגן, הירך והבטן, אזורים שעובדים קשה במהלך הלידה.
כשהשריר שלנו נמצא במתח הנכון, הוא לא רפוי מדי ולא הדוק מדי, ונהנה מאיזון נכון. בנייה ותחזוקה של טונוס השרירים במהלך ההיריון, דרך תנוחות יוגה שונות כמו כפיפות עדינות לאחור, יכול לעזור להתמודד עם הכאבים השונים המגיעים עם ההיריון, לסייע לחוות לידה טובה יותר ואפילו להחזיר את הגוף לשגרה בריאה לאחר הלידה.

להירגע, להרפות ולא לפחד

אם תבחרי בשיעורי יוגה המותאמים לנשים בהיריון (מומלץ בחום!), תיהני מדרך נוספת להתכונן ללידה המתקרבת. כשהגוף שלנו במתח, הוא מתכווץ, וזה עשוי להוביל למעגל "קסמים" של פחד-מתח-כאב, מה שמשפיע באופן ישיר על חוויית הלידה. אם את רוצה להיות נוכחת בלידה ולהישאר רגועה ובשליטה ככל הניתן, באמצעות היוגה, הכוללת שלל תרגילים של נשימה עמוקה ומודעות, תוכלי לעשות זאת – וזה יעיל בייחוד אם את מתכננת לחוות לידה ללא התערבויות או עם המינימום הדרוש. באמצעות היוגה תוכלי, לאחר תרגול מספק, לאפשר לגוף שלך לעשות בבוא היום את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב, באופן אינסטינקטיבי: ללדת ולהעניק חיים.

תקשורת קרובה עם העובר

ככל שההיריון שלך מתקדם, כך התגובות השונות של הגוף שלך לתנוחות היוגה יהיו תזכורת לשינויים פיזיים אחרים המתרחשים בגופך. תנוחה מסוימת, למשל תנוחת הגיבור שבה נשענים לאחור על העקבים ואז מזדקפים כדי להאריך את עמוד השדרה, יכולה להיות משמעותית במיוחד, שכן דרכה אפשר להתחבר באופן ישיר לאזור הרחם. גם תנוחת העובר, כפי שמשתמע משמה, היא נפלאה לאותה מטרה.

הקלה בתסמיני ההיריון נפוצים

היריון מלווה ברגשות רבים ועוצמתיים, הורמונים מתפרצים ועוד. יוגה המשלבת גם תרגילי מיינדפולנס – מדיטציה עם תנוחות פיזיות – עשויה להוביל להקלה בדכדוך שעשוי ללוות את הפן הרגשי של ההיריון והכלה טובה יותר של השינוי הגדול.
על אף שזהו לא מדע מדויק וכמובן שלא מובטח, יוגה לפני הלידה יכולה להיות תרופה נהדרת למגוון תסמיני היריון שייתכן ואת סובלת מהן, כמו בחילות, נדודי שינה, כאבי ראש, כאבי גב תחתון ומגוון תסמינים נוספים. באמצעות מתיחת השרירים ופעולת הנשימה העמוקה, אנחנו יכולות לעזור לדם לזרום בחופשיות בכל הגוף וגם להוביל חמצן הנחוץ לפעולת השרירים וגם לעובר שלך.

היריון בריא יותר

לאימא בריאה יש סיכוי טוב יותר ללדת תינוק בריא, במועד ובמשקל הרצוי, נמצא כי נשים שבחרו לתרגל יוגה באופן קבוע במהלך ההיריון נמצאו בסיכון נמוך יותר להתפתחות לידה מוקדמת או לידת תינוק במשקל נמוך.