נציגות מלניאדו בכנס הנפרולוגי החשוב ביותר בעולם דוקטור משה ששר

ד"ר משה ששר, מנהל המכון הנפרולוגי בבית חולים לניאדו הציג מחקר העוסק בהשפעת החיסון הרביעי נגד covid 19 על חולי דיאליזה 

ד"ר משה ששר, מנהל המכון הנפרולוגי בבי"ח לניאדו הגיע לכנס KIDNEY WEEK - כנס האיגוד הנפרולוגי האמריקאי, בו השתתפו כ-10,000 נפרולוגים מכל רחבי העולם והוא נחשב ככנס החשוב ביותר בתחום.

ד"ר ששר, הציג מחקר שעסק בהשפעת החיסון הרביעי נגד covid 19 על חולי דיאליזה בהיבט של אשפוז ובהיבט של תמותה. המחקר, שבוצע בשיתוף עם המכון הנפרולוגי של בי"ח מאיר, בחן 1000 מטופלים חולי דיאליזה, 50% מהם קיבלו את החיסון הרביעי של חברת PFIZER ו-50% מהם קיבלו שלושה חיסונים בלבד.
ממצאי המחקר הוכיחו כי החיסון הרביעי הוריד ב-55% את התמותה (הקשורה באופן ישיר ל covid 19) והוריד בכ- 30% את האשפוזים הנגרמים בעקבות הדבקות בנגיף. ד"ר ששר, יחד עם צוות בי"ח מאיר, טוען כי הנתונים הללו מעידים על קשר ישיר וברור בין נטילת החיסון הרביעי לבין סיכויי החלמה מהנגיף, למרות המצב הקליני המורכב ממנו סובלים חולי דיאליזה.
ד"ר ששר הציג בעבר את המחקר הראשון בעולם העוסק בהשפעת נטילת החיסון נגד covid 19 על חולי דיאליזה, המחקר שבוצע בשנת 2021 זכה להערכה רבה בקהיליה הרפואית הבינלאומית ופורסם במגזין הנפרולוגי CJASN.

ד"ר ששר מסר "זו זכות גדולה להרצות , בכנס החשוב ביותר בעולם בתחום. למחקרים שבוצעו ישנה השפעה דרמטית על מליוני חולים ברחבי העולם, למרות שמחלת ה- covid 19 כבר לא פותחת את מהדורות החדשות..."

פרופ' צבי שמעוני, המנהל הרפואי בבי"ח לניאדו ברך את ד"ר ששר ואמר "המכון הנפרולוגי בבי"ח לניאדו , שעבר אך לאחרונה למשכנו החדש, המצויד והמרווח, מייצר פעילות מחקרית-אקדמית בעלת מוניטין בישראל ומחוצה לה. הפעילות הזו חשובה במגוון רחב מאד של היבטים – כל הכבוד !"

מר נדב חן, מנכ"ל בי"ח לניאדו בירך אף הוא את ד"ר ששר ואמר "הפעילות האקדמית-מחקרית המבוצעת בבית החולים התפתחה מאד בתקופה האחרונה. הסינוף של בית החולים לפקולטה לרפואה ע"ש אדלסון באוני' אריאל, מהווה נקודת חוזק משמעותית בתחום הזה. "