מכבי נתניה מחמאות, נקודה: 1:1 למכבי נתניה בטורקיה מול בשאקשהיר מכבי נתניה

הטירוף בנתניה סביב החזרה למפעלים האירופיים הגיע לשיא במשחק נהדר, עם שער יתרון של גיל יצחק כבר בדקה השנייה. הקבוצה המקומית איזנה תשע דקות לסיום, אבל לא עצרה את החגיגות של כ-1,000 אוהדים שליוו את הקבוצה לאיסטנבול. הכל פתוח לקראת הגומלין 

אוהדי מכבי נתניה 

אם הייתם אומרים לבני לם שייצא מאוכזב מנקודת חוץ מול יריבה טורקית במפעל אירופי הוא בטח היה חושב שהשתגעתם. אלא שהמציאות הנפלאה שמכתיב המאמן הנתנייתי עולה על כל דמיון. מכבי נתניה שבה לאירופה לאחר יותר מעשור והייתה עדיפה אמש (חמישי) על איסטנבול בשאקשהיר הטורקית. החברים בצהוב יכולים בהחלט להתגאות בתיקו 1:1 בטורקיה, אבל גם הם יודעים שניצחון סנסציוני היה בהישג יד.

הטירוף בעיר ומחוצה לה סביב המשחק לא ידע גבולות. כ-1,000 אוהדים טסו עם הקבוצה לטורקיה, צבעו בצהוב את איסטנבול וחגגו עם שירים, תופים, דגלים ורימוני עשן. גם באמפי הסמוך לכיכר העצמאות, שם שודר המשחק על גבי מסך ענק, החגיגה הייתה גדולה עם כ-700 איש שעשו הרבה שמח, כשרבים נותרים בחוץ מפאת חוסר מקום.

65 שניות מהפתיחה ההתלהבות עלתה על גדותיה והר הגעש הצהוב התפרץ, כשמבצע נהדר של פטריק טוומאסי, במהלכו התגבר על שני שחקנים, הסתיים בהגבהה מדויקת לראשו של גיל יצחק, שנגח היטב לפינה שער יתרון והדליק את היציע הצהוב באיסטנבול, 0:1.

נתניה לחצה גבוה והייתה טובה יותר, ובוריס אינו יכול היה להכפיל את היתרון בפתיחת המחצית השנייה, אבל הדביק כדור למשקוף. בצד השני, השוער איתמר ניצן רשם שתי הצלות נפלאות ועשה עבודה טובה. אלא שטעות שלו עם הדיפה לא טובה להגבהה מקומית הובילה לשער השוויון בדקה ה-81. גם המגן פלוריאן הארטרץ, במיקום לא טוב, לא יכול היה להושיע, והמחליף הפולני פטריק שיש דחק מזווית קשה לרשת, 1:1 בסיום. נתניה ספגה מכה בתוספת הזמן עם הרחקתו בצהוב שני של פלאמין גלאבוב, שיחמיץ את הגומלין ביום חמישי הבא בנתניה.

מחמאות גדולות מגיעות לחבורה הלוחמת של בני לם, שמגיעה חדורת מוטיבציה ואמונה שאפשר להשלים את המשימה מול אצטדיון מפוצץ בגומלין ולעבור לשלב הבא בקונפרנס ליג.

בני לם אמר לאחר המשחק: "אמרתי במסיבת העיתונאים שאנחנו נבוא ונתייחס רק למכבי נתניה. פתחנו את המשחק מצוין ועשינו את הלחץ, לא נתנו להם את האפשרות להניע מאחור. היום זאת רק מחצית ראשונה. היום הספקתם לראות את הקהל של נתניה, וקחו בחשבון שבמשחק הבית הולך להיות אצטדיון מלא".

עוד הוסיף כי "באנו במטרה להפתיע את הקבוצה היריבה כי זו מכבי נתניה, לקחנו את היוזמה ועשינו מזה גול. ככל שהמשיך המשחק היה לנו יותר קשה. הכושר הגופני הוא עדיין לא כושר המשחק שלנו אבל אנחנו לא מוותרים ודוגלים בלחץ גבוה - עם זה אנחנו נבוא גם למשחק הבא. בבית זה סיפור אחר לגמרי. במשחק הזה בשאקשהיר הצליחה לדחוף אותנו אחורה, אבל במשחק הבא אנחנו הולכים ללחוץ ולתת הכל - בשאקשהיר ירגישו את האווירה אצלנו".