כוכבי העבר של מכבי נתניה מציגים: המונדיאל שלי מכבי נתניה

מי הרשימה, איך עושים מונדיאל בנובמבר במזרח התיכון וכמובן מי תניף את גביע העולם? שחקני העבר של מכבי נתניה מספרים על המונדיאל מנקודת מבטם ומהמרים מי הנבחרות והשחקנים שיעשו את קטאר 2022 

המונדיאל בעיצומו, והעולם כולו עצר מלכת. בכל פינה ברחוב תוכלו לשמוע מה דעתו של האוהד הממוצע על מסי ורונאלדו, לצד עוד פרשיית שחיתות בקטאר. כשאנחנו קרבים לנקודת הרתיחה ולשלבי הנוקאאוט, קיבצנו שחקני עבר של מכבי נתניה ושאלנו אותם שש שאלות זהות. התוצאות, הניתוחים והפרשנויות לפניכם.

1. מה המונדיאל מסמל עבורך?

2. מה דעתך על מונדיאל בחורף במזרח התיכון?

3. איזו נבחרת הרשימה אותך עד עכשיו, ולמה?

4. מי תהיה הסוס השחור של הטורניר?

5. מי ייבחר לשחקן המצטיין בטורניר?

6. מי תזכה במונדיאל? 

בחוף של פורטוגל. משה גלאם

1. המונדיאל מסמל עבורי חג עולמי כל ארבע שנים. היה לי חלום ילדות להשתתף באירוע כזה, לא הגשמתי אותו, אבל זכיתי לשחק בשני טורנירי מוקדמות מול נבחרות אירופיות, חלקן אפילו הגיעו לחצאי הגמר במונדיאל. מסיבת עולם של כדורגל למשך חודש שלם, חוויה מדהימה.

2. המונדיאל בתקופה כזו בקטאר קצת מקשה על השחקנים ויוצר עומס, כי הם באמצע העונה שהיא קריטית לכל הליגות. זה מה שהוחלט, שינוי במזג האוויר, אבל בינתיים עושה רושם שכולם מאושרים. זו חוויה יוצאת דופן דווקא בגלל שהמונדיאל מתקיים במדינה ערבית עשירה עם תקציב בלתי מוגבל, כך שבכל הנוגע לארגון זה טורניר מהסרטים.

3. הנבחרת שהרשימה אותי עד עכשיו היא פורטוגל. כולי תקווה גם שהם יגיעו עד הסוף. נבחרת חזקה ובנוסף כריסטיאנו רונאלדו עשה את ההכנה הכי טובה שאפשר – פסיכולוגית, מנטלית ומקצועית. למרות 'המנוחה' ביונייטד, הוא בא חד, רעב וסוחף אחריו את הנבחרת.

4. הסוס השחור תהיה נבחרת גאנה, שתקשה על כל יריבה. גם מרוקו יכולה להפתיע, אבל לא מעבר לרבע הגמר. אחריו יישארו הנבחרות בעלות השם עם הכדורגל הגדול.

5. רונאלדו או מסי.

6. כמו שאמרתי קודם – אני עם פורטוגל עד הסוף.

הקרנבל של הכדורגל. רונן גבאי

1. המונדיאל מסמל חגיגת כדורגל עולמי שמתקיימת פעם בארבע שנים. אני קורא לזה הקרנבל של הכדורגל, כאשר הרבה מדינות נפגשות ומתחרות יחד עם כל הכוכבים, כמו שכולנו כל כך אוהבים.

2. המונדיאל בחורף במזרח התיכון לא עשה רע, הקצב של המשחקים מצוין ומזג האוויר לא משפיע. השעות נוחות ואני מאוד בעד הדבר הזה".

3. כמה נבחרות הרשימו אותי, כמו צרפת, ספרד וברזיל. אנחנו בשלב מוקדם יחסית ואחרי שמינית הגמר נקבל תמונה ברורה יותר. צריך לראות איך יתפתח הטורניר.

4. הסוס השחור לדעתי תהיה ארה"ב או סנגל, שתי נבחרות שהעפילו לשמינית הגמר והרשימו מאוד עד כה במונדיאל.

5. לתחושתי, אם אנגליה תצליח לעבור את שמינית הגמר, מרכוס ראשפורד ייבחר למצטיין. הוא מאוד מוצא חן בעיני וככל שיהיו לו יותר משחקים כך הוא יבלוט יותר.

6. ברזיל או ספרד. 

גולת הכותרת של הספורט. אמיה טגה

1. מבחינתי המונדיאל זו גולת הכותרת של הספורט. הנבחרות הטובות בעולם מתקבצות לטורניר אחד, שמרתק מיליוני אנשים מכל העולם. יש את הליגות המקומיות, ליגת האלופות, הליגה האירופית והקופה אמריקה, אבל מונדיאל הוא אחד, יחיד ומיוחד. חוויה בלתי רגילה.

2. ברמה האישית אני לא שמח שהמונדיאל נערך בקטאר, מהרבה סיבות שלא קשורות בהכרח לכדורגל. עדיף היה לעשות את הפיילוט הזה במקום אחר, אבל מעבר לזה מדובר במשב רוח מרענן וחדש. אני לא חושב שזה יקרה בעתיד, ואשמח שיחזירו את הטורנירים הבאים למועד המקורי – בקיץ.

3. הנבחרת שהכי הרשימה אותי היא ברזיל. עדיפה על יריבותיה, רוקדת על המגרש ומציגה כדורגל טוב ושמח.

4. בכל מונדיאל יש את הנבחרת הקטנה שלא האמינו בה בה ומגיעה רחוק. אני מהמר שהסוס השחור של המונדיאל תהיה מרוקו.

5. אני מאוד מקווה שמסי יהיה המצטיין בטורניר האחרון שלו. כדי להיות באותה שורה עם השחקנים הגדולים באמת אתה צריך לזכות במונדיאל.

6. ובהמשך לתשובה הקודמת – ארגנטינה תניף את גביע העולם.