כנסת ישראל העניקה תעודות הוקרה לעשרה מאמנים מנתניה צילום: אלעד גוטמן

חבר הכנסת סימון דוידסון מיש עתיד קיים השבוע אירוע נרחב למען קידום מעמד המאמן והמאמנת בישראל. דירקטוריון החברה למען הספורט בחר נציגות מרשימה של מאמנים מענפים שונים, שזכו להוקרה על פועלם

האם סוף סוף יזכו המאמנים והמאמנות בישראל למעמד הולם? זו המטרה הנעלה לשמה קיים בשלישי השבוע חבר הכנסת סימון דוידסון מסיעת יש עתיד אירוע רחב היקף בכנסת, למען קידום מעמד המאמן והמאמנת בישראל. בין השאר נטלו חלק באירוע שר התרבות והספורט מיקי זוהר, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, אנשי ספורט, מאמנים וחברי כנסת.
דוידסון, תושב נתניה ומאמן בעברו בענף השחייה, מודע היטב לדרך החינוכית החשובה ולמשמעות של מאמנים בחייהם של ילדים צעירים, כמו גם של ספורטאים בוגרים. לפני כארבעה חודשים הוביל תיקון חקיקה בכנסת על מנת שמאמן יוכר כמקצוע ולא פחות חשוב, גייס בשנה האחרונה סכום של כ-5 מיליון שקלים עבור השתלמויות למאמנים. כתוצאה מכך יכול היום כל מאמן בכל ענף, לצאת להשתלמות בחו"ל ולקבל החזר של עד 6,000 שקלים מהמדינה.
מי שהגיעו לכבד את האירוע בנוכחותם היו נציגי הדירקטוריון למען הספורט בנתניה, אמיה טגה, גיל המבר ודודו סלמה, שגם בחרו לא פחות מעשרה מאמנים מקומיים מנתניה שזכו לקחת חלק באירוע ואף קיבלו תעודת הוקרה על פועלם. אותם מאמנים נחשבים לפורצי דרך, איש איש בתחומו, ומהווים השראה לאלפי מתאמנים בעיר.
עשרת המאמנים שהשתתפו באירוע בכנסת הם אמיר בוארון, מאמן נבחרת ישראל בענף הג'וג'יטסו, שהקים מועדון מפואר בעיר עם מאות מתאמנים, ממנו יצאו אלופי עולם ואלופי אירופה; משה רוקח, מאמן קרטה מסורתי עם מועדון גדול בעיר הכולל מאות מתאמנים שמתוכם יצאו דורות של ספורטאים ואלופים; עמי טגניה שמאמן כדורגל בהתנדבות כ-200 ילדים, רובם מהקהילה האתיופית.
מיכאל גורביץ', ממאמני טניס השולחן הוותיקים ביותר בישראל. אימן בעברו את נבחרת ישראל ועל אף שהנו קטוע רגל, ממשיך בפעילותו הענפה גם כיום; כרמית להט, מאמנת ראשית של אגודת עירוני נתניה בפס אקרובטי; כרמל מלטינסקי שלום, הנמנית עם מקימי האגודה של מועדון ההתעמלות האומנותית העירוני, שכולל מאות מתעמלות עם הישגים רבים באליפויות ישראל ובתחרויות בינלאומיות.
יגאל שכייט, מאמן ראשי של מועדון השחייה הפועל דולפין נתניה; אולג קואז, מאמן ראשי של מועדון השחיה אולימפ נתניה; אנדריי פרטמן, המאמן הראשי של מועדון הטניס מכבי נתניה; תמי קובץ בק, המאמנת הראשית של אגודת עירוני נתניה בהתעמלות מכשירים.
"ברגע שחבר הכנסת סימון דוידסון סיפר לי על האירוע המתגבש, הצעתי שתהיה גם נוכחות נתנייתית באירוע החשוב וסימון בירך על כך", סיכם חבר דירקטוריון החברה למען הספורט בנתניה, דודו סלמה. "כינסנו את הדרג המקצועי ויחד בחרנו על פי קריטריונים רשימה של עשרה מאמנים ומאמנות שישתתפו באירוע ויקבלו תעודות הוקרה על פועלם בעיר. האירוע היה מרשים וחשוב עבור המאמנים שלנו ואני שמח על כך".