השתלמויות למפקדי שריון במרכז האקדמי לוינסקי – וינגייט צילום: מרכז אקדמי לוינסקי וינגייט

הביקור כלל צפייה באימון של נבחרת ישראל בג'ודו, מפגש עם אורן סמג'דה, פיני גרשון ושלושה אלופים בתחום הג'ודו בהם שגיא מוקי 

מפקדים מגדוד שריון 198 שיצאו מעזה לאחרונה לאחר שלושה חודשי לחימה הגיעו ליום השתלמויות במרכז האקדמי לוינסקי- וינגייט. יום ההשתלמויות החל ביקור במעבדת הביומכניקה, שבה הוצג לחיילים מכשיר תלת־ממד, המאפשר ניתוח מצבי תנועה שונים ומכשיר biodex הבודק את שרירי המפתח בגוף. בהמשך החיילים הצטרפו לאימון של נבחרת ישראל בג'ודו ושמעו על ההכנות לקראת האולימפיאדה ממאמן הנבחרת אורן סמג'דה : " אנחנו שבעה חודשים לפני האולימפיאדה, ואנו צריכים להשתתף בכמה שיותר טורנירים. כל הישג בטורניר מקרב אותנו לשמינייה הראשונה. המטרה העיקרית שלנו היא ניצחון באולימפיאדה. המטרה שלי כמאמן היא להביא את המתאמנים בכל אימון עד הקצה. אנחנו מתאמנים שישה ימים בשבוע אימוני כוח, כושר גופני ואת המתאמנים מלווים תזונאים ופסיכולוגים".

בנוסף, נערך מפגש עם שלושה אלופים בתחום הג'ודו, בהם שגיא מוקי, אלוף עולם ומדורג שלישי בעולם, שאמר לחיילים: "אתם מייצגים אותנו מהמקום המשמעותי ביותר ועושים זאת בצנעה ובלי לקבל הכרה. אני רוצה להגיד לכם תודה. אני מקבל מכם השראה. אתם מודל לחיקוי ".

הג'ודאית רז הרשקו הוסיפה: "זכיתי בטוקיו במדליית ארד. עוד כמה חודשים יש את אולימפיאדת פריז ואני מקווה לזכות במדליית זהב. אני בענף הזה מגיל 4. כיום אני בת 25. מכיתה ז' אני מתאמנת משעה שש בבוקר עד שבע בערב, שני אימונים ביום. מבחינתי כל כישלון זה מה שבנה אותי והפך אותי למי שאני היום. החשיבה שלי כל פעם שאני קמה בבוקר היא איך אני יכולה להיות טובה יותר."
בהמשך נערך מפגש עם פיני גרשון, שהרצה בהתנדבות ושיתף את החיילים בחזון שלו: "מאמן מקבל 250 החלטות במשחק. צריך להיות מרוכז ברמת שיא. במשחק ובמלחמה ובקרבות היכולת שלנו לצאת מחוץ לקופסה היא אחד הדברים החשובים לניצחון, יחד עם יצירתיות, יוזמה ואומץ".
ההשתלמות כללה גם פעילות ספורטיבית מגוונת.